Ako sa stať influencerom INSTAINFLUENCER

od | aug 20, 2021 | Influencer | 0 komentárov

Kylie Jenner

Čo sa môžeme o predajnom influencerstve naučiť od Kylie Jenner

Chcela by som mať biznis model ako Kylie Jenner. Nie je úplne selfmade miliardárka skôr „mom made“, ale donedávna vlastnila 100% spoločnosti Kylie Cosmetics, 90% zisku (10% mamy), mala 5 zamestnancov (7 outsourcovaných), za kvalitu kozmetiky ručí výrobca Seed Beauty a predaje sa uskutočňujú cez shopify- takmer žiadna zodpovednosť, marketing robí sama vďaka mediálnosti reality seriálu „Keeping up with Kardashians“ (počas ktorej ako šestnásťročná získala 1 mil. followerov na Instagrame). Kylie tento mesiac oslávila 24.narodeniny a môže sa popýšiť  260 mil. followermi, ktorí sú maximálne interaktívni ER 2.16%  a kúpyschopní (Interests: Luxury 80% Cinema & Actors/actresses 80% Fashion 80%)a ak by ste jej chceli zadať reklamu, cena je $492,067 – $820,111 za post.

Kylie si výrobu prvej sady rúžov s ceruzkami (15.000 kusov) zasponzorovala sama. Investovala 250.000 USD a vypredala ju kompletne do 10 min. len z Instagramu. Tento biznis model škálovala a 49 % spoločnosti Kylie Cosmetics v roku 2019  predala Coty za 600 mil. USD. Predpokladá sa, že Kylie Cosmetics dosiahne do roku 2022 predaje 1 mld. USD , kým Loreal a Lancome k týmto parametrom smerovali 80 rokov. Kylie je prvá fashion blogerka, ktorá na maximum využila silu social media predaja

Prišla s nápadom mať „national lipstick day“ 30.7. aby ste si kúpili „iced latte“ rúž so zľavou. Bola medzi prvými, ktorí vytvorili AR filter na Instagram story pre testovanie odtieňu rúžu či make-upu. V roku 2016 tento úkon bol podmienený followom od sledujúceho, aby filter mohol používať. Zaľúbili ste sa do seba cez filter a vzniklo vnuknutie, že až toľko ten rúž nestojí, aby ste takto vyzerali v skutočnosti. Samotný predaj sa v začiatkoch realizoval cez eshop, automaty (wending machies) v nákupných centrách (žiadne predavačky či fyzický obchod pre maximálne skresanie nákladov). Ukážka, ako medializáciu dokážete pretaviť na zisk.

Sociálna sieť ako platforma pre ľudí od ľudí dáva nástroje každému z nás, aby sme prezentovali naše schopnosti či potenciál. Ak o sebe nehovoríte, neexistujete. V dobe pandémie, ak sa neprezentujete online aj na socials a referencie v online nemáte, tak nie ste dôveryhodní. Vždy je lepšie byť tvorcom obsahu a mať kontrolu nad sieťou (aktívny), ako byť konzumentom (pasívny).

Tvorcovstvo a prítomnosť na sieti nie je hobby, je to práce a životný štýl a ste autorom projektu. Špecialisti na outsourcing nedokážu vybudovať vašu osobnú značku, využiť a budovať kontakty…Potrebujete sa učiť a vzdelávať nielen v oblasti, v ktorej ste odborník, ale aj oblasti, ktoré súvisia s prezentáciou, marketingom a predajom. Až keď budete mať vedomosti viete si vybrať tých správnych ľudí do zamestnania. Ak s Instagramom len teraz začínate, nenechajte si ujsť sprievodcu pre začiatočníkov z mojej dielne INSTASTART 

Čo si z tohto príbehu odnesieme:

testujte nové nápady a produkty na socials;

– vybudujte si komunitu z existujúcich klientov a predávajte primárne jej/referencie si pýtajte primárne od nej;

prezentujte sa (to nie je chvastanie sa) a hovorte o sebe a svojom „prečo“ a tom, že milujete produkt/službu/klientov. Hneď dnes si napíšte 4 kvality, ktoré na sebe vysoko hodnotíte. Svoje meno hovorte s hrdosťou a trénujte pri stole „prípitok“;

– zvyknite si na realitu, že až po 30-40 násobnom prezentovaní si vás vôbec niekto všimne (dookola je to len pre vás) a sústreďujte sa na tých, ktorí si vás všimli a nie tých, ktorí odignorovali;

– majte podporný okruh ľudí;

– skúšajte všetky novinky socials medzi prvými (verím, že pravidelne sledujete Instaranajky)

– využívajte video na Instagrame (nielen Reels, ale aj nový full screen formát pre mobily) pre vyššie dosahy. Samotný šéf Adam Moserri povedal, že sa sústreďujú na Tvorcov, Video, Nákupy a Messaging;

– správne cieľte reklamu (naučím vás v mesačnom mentoringu Strategický Instagram );

– ponúkajte užitočnosť z pohľadu klienta;

– nájdite selfmade ľudí- 3-4 ktorí stelesňujú štádium, kam by ste sa chceli dostať. Požiadajte ich o mentorstvo. Oni túto cestu majú za sebou a nemali štart ako Kylie v USA.

Spoločnosť Klear uverejnila stav influencer marketingu za rok 2021, z ktorej je zrejmé, že za pandemický rok 2020 vplyv influencerov sa zvýšil o 57% . Spolupráce na TikToku narástli o 130% , 80% značiek sa zapája do spoločenských aktivít a podiel trhu s mladými influencermi generácie Z (18-24 rokov) stúpol o 9%. Influenceri za rok 2020 vytvorili o 32 viac propagačných príspevkov. Firmy skresávali náklady na marketing, veľkí influenceri si zvýšili hodnotu a počet sponzorovaných príspevkov sa znížil. Vidíme, ako ťah najväčšieho influencera-futbalistu Cristiana Ronalda zavíril marketingom CocaColy, po tom, čo dve fľaše CocaColy zmietol zo stola a postavil si pred seba na tlačovke Euro20 fľašu s vodou.

Influencer je marketingový, mediálny a komunikačný kanál. Ak uvážime, že saturácia reklamou vychytených influencerov je na maxime a firmy chcú inzerovať na sociálnych sieťach intenzívne, tak drobnejší a menej populárni influenceri znižujú cenu resp. pracujú za „barter“ , kým nenaberú početné publikum s udržaním vysokého ER (cca 10%). Tým, že odvetvie rastie rýchlejšie ako sa stíhajú primať regulácie, spolupráce a výplaty odmien nie sú zaznamenané zmluvne. Preto odhad honorárov je veľmi približný a odvíja sa od verejných údajov spoluprác silných influencerov so silnými značkami. Ak influencer nemá výrazný dosah na publikum a nevlastní pozornosť publika, firma rýchlo spoluprácu ukončí (počet followerov tu hrá len orientačnú funkciu pre výpočet ER/dosahu).

Počas mojej konzultačnej činnosti zaznamenávam skvelé výsledky u firiem, ktoré sa rozhodnú pretaviť svojich spokojných klientov na followerov a ambasádorov značky. Sú to často nano až microinfluenceri, ktorí pri správnej motivácií prinášajú do biznisu reálnu hodnotu, renomé a financie. Ak má osobnosť menej sledovateľov, ale vysoké dosahy a zapojenosť publika, je tam vysoká miera personalizácie a dôvery. Ich posty a zdieľanie publikum vníma osobne a bez filtra, preto je konverzia vysoká aj pri 500 followeroch.
Nesústreďujte sa výlučne na Instagramový vplyv osobnosti. Veľký nárast popularity a nových influencerských hviezd zaznamenal TikTok. Zaujímavým úkazom pre staršiu generáciu „odborných“ mienkotvorcov sa stáva audio sociálna sieť Clubhouse. Spojivom je fakt, že to, čo Instagramu trvalo 5 rokov, TikTok zvládol za 2 roky a Clubhouse za 1. Influenceri využívajú práve novšie sociálne siete pre príliv organického trafficu na svoje hlavné monetizačné kanály. Influencer jednoducho v roku 2021 nemôže mať vplyv len na 1 platforme- potrebuje minimálne vplyv na 3 sociálnych sieťach a náležitosť databázy fanúšikov je veľkou výhodou a lákadlom pre firmy.

Detaily nájdete v Instainfluencerovi 

Instagram marketing expert

Postup a nastavenie spolupráce značky s influencerom

Súčasťou práce tvorcu je aj prezentácia produktov a služieb, ktoré milujú alebo odporúčajú. S rastom vášho účtu na Instagrame (iných socials) vám firmy alebo iné osobné značky ponúknu darčeky alebo peňažné odmeny za propagáciu ich tovarov a služieb. Instagram si vyžaduje správne označenie platených spoluprác (paid partnership). Pre vás to znamená byť transparentný voči sledovateľom, možnosť získať nové publikum a pre značku možnosť vidieť štatistiky a sponzorovať vami vytvorený propagačný obsah.

Pred nastavením si plateného partnerstva si potrebujete overiť túto možnosť s Instagramom (povolené/eligible).

Návod:

Nastavenia- Tvorca- Značkový obsah- Povolené

Potrebujete si preštudovať Instagram Partner Monetization Policies https://help.instagram.com/512371932629820 o pravidlách, komunite a témach k monetizácií, aby ste štítok „platená spolupráca“ mohli oficiálne používať. Ak sa tento obsah má správne zobrazovať aj na Facebooku, tento istý proces absolvujete aj pre Facebook Partner Monetization Policies.

Mali by ste okrem pobytu v povolenej krajine a aktivite na účte súhlasiť s :

Komunitnými pravidlami https://help.instagram.com/477434105621119

Monetizačnými podmienkami pre obsah https://help.instagram.com/2635536099905516, kde nájdete formáty nepovolených vizuálov/videí, predmety či činnosti, ktoré nesmiete vykonávať, vyhýbajte sa zakázanému/citlivému obsahu, nadávkam, ostrému vyjadrovaniu, explicitnosti atd´.

Značkový obsah

Ako náhle môžete používať štítok plateného partnerstva oboznamujete sa s podmienkami pre značkový obsah Branded Content Policy https://help.instagram.com/1695974997209192

Tu zistíte, že ak sa venujete MLM, štátnej lotérii, pôžičkám alebo nižšie uvedeným oblastiam, oficiálne spolupráce sú zakázané:

A kategórie výziev schudnúť, poistiť sa alebo regulovať otehotnenie môžu spadať pod individuálne reštrikcie:

Nezabúdajte, že pred publikáciou každého postu v spolupráci (Instagram story/feed/čoskoro reels) by ste mali uviesť vekovú kategóriu užívateľov, pre ktorých je bezpečné tento post vidieť.

Obojstranné odsúhlasenie

Cez nastavenia si značku, s ktorou idete oficiálne spolupracovať, pridáte do povolených na partnerstvo.

Request approval from Brand Partners a čakáte na schválenie značkou.

Ak partnera neviete nájsť vo výbere, uistite sa, že má biznis/firemný účet.

Po odsúhlasení značkou môžete daného obchodného partnera pri publikácii LIVE, reels, IGTV, story či postu označiť.

Pred každou publikáciou (pridaním vizuálu/videa) si kliknete na „advanced settings/rozšírené nastavenia“ a označíte „platené partnerstvo“. Maximálne viete pridať 2 partnerov na 1 vizuál.

 

Sponzorovanie platenej spolupráce reklamou

Ak sa obsahu bude dariť organicky, značka tento obsah bude chcieť zasponzorovať/spustiť reklamu. Môžete kontrolovať proces reklamy a zároveň sa vám zvýši viditeľnosť spomedzi nového publika. Po označení značkového obsah posuniete tlačidlo doprava Allow Brand Partner to Promote, čím značke povolíte spustenie reklamy.

V stories označujete cez ikonku reťaze (link)

Hneď po odsúhlasení firmou dostanete upozornenie:

TIPY: Značkový obsah je možné uverejňovať vo všetkých formátoch Instagramu.

Do videí alebo zvukového obsahu nezahŕňajte reklamy pred, v strede klipu ani po videu.

Neuvádzajte bannerové reklamy vo videách či fotkách.

Nepridávajte titulok na vizuál v prvých troch sekundách videa, následne môže nadpis trvať 3 sekundy (netýka sa stories).

Najlepšie formáty pre propagáciu v kooperácii so značkou sú reels/krátke videá. Prvé 3 sekundy sú rozhodujúce. Zaujmite vertikálnym videom a „háčikom“ na začiatku videa. Pripravte sa nato, že video bude užívateľ pozerať bez zvuku- otitulkujte. Pri propagácii chce značka svoj produkt umiestiť v centre pozornosti pre divákov, viditeľne a nezosmiešnene. Ostávajte verní autentickosti vlastného prejavu, estetike či kreativite.

Po úspešnom uvedení propagácie sa nemusíte uspokojiť s organickým dosahom a interakciami. Obsah vytvorený v spolupráci influencera a firmy sa dá sponzorovať.

Tvorca môže (ne)povoliť propagáciu sponzorovaného videa/postu. Pre obe strany je reklama na proapagačný post výhodná. Influencer a firma získajú nových followerov a dosah.

Pri označení spolupráce v poste a story (zapnite si archiváciu story) potiahnete slider doprava pre povolenie sponzoringu „Allow Brand Partner to Promote“

Označenie sponzorského vzťahu a povolenie spúšťať reklamu firme môžete aj spätne. Kliknite na tri bodky ľubovoľného postu a označte biznis partnera.

Rozmery fotky:

Minimálna veľkosť: 254 x 133 pixelov (štandardný limit v Správcovi reklám)

Feed kanál podporuje iba pomery strán až do výšky 4: 5 a šírky 1,91: 1

V prípade videa môže byť video až 60 s. dlhé pri posilňovaní organického príspevku a 1 hodinu pri vytvorení v Správcovi reklám bez predchádzajúcej tvorby príspevku.

Veľkosť videa musí byť medzi 1,91:1 a 0,8:1

Videá s umiestnením na Facebooku musia byť od 5-15 sekúnd.

Detailne sa téme influencerstva venujem v Instainfluencerovi. E-sprievodca pre osobné a firemné značky. Dokážete si vybudovať osobnú značku samostatne. Získate popularitu, vplyv a viditeľnosť na Instagrame ako influencer. Stanete sa rozhľadeným marketérom, ktorý dokáže nastaviť výhodnú spoluprácu s influencermi.

INSTAINFLUENCER

Instagram influencer self brand

Osobná značka je marketingový nástroj, ktorý vám pomôže zvýšiť predaje, nadväzovať strategické vzťahy a vytvárať výhodné pozície pre ovplyvňovanie spoločenského diania. Výhody osobnej značky ako marketingového nástroja fungujúceho cez kanál Instagram ocenia podnikatelia, zástupcovia značiek, marketéri, tvorcovia, umelci, MLM a network marketing lídri, advokáti, psychológovia, odborníci, ktorí chcú rozvíjať biznis prostredníctvom svojho mena a zároveň sú ochotní spolupracovať.

Komplexný e-sprievodca obsahuje:

  • 3 audio lekcie
  • Vzorová zmluva od právnik
  • Zoznam 20 appiek pre prípravu obsahu na socials
  • 86 strán textu
  • 5 kapitol
  • 9 bonusov
  • 37 videí (videonávodov, záznamov a interview)
  • Množstvo užitočných odkazov
  • 21 spôsob získania followerov
  • 5 konvertujúcich skriptov
  • 50 nápadov na posty
  • Bonusové videolekcie pre založenie a zefektívnenie práce na Instagrame, Google My Business, Pinterest, WhatsApp…

Pre blogerov/influencerov, ktorí chcú popularitu a vybudovanie komunity;

Pre osobné značky, ktoré chcú klientov zo sociálnych sieti;

Pre podnikateľov, značky a biznisy, ktorí chcú spolupracovať s influencermi;

Objednať a študovať môžete už dnes tu: https://tamaragoncarova.sk/produkt/instainfluencer/

Ak si so stratégiou neviete poradiť samostatne, napíšte mi info@tamaragoncarova.sk

 

Želám množstvo skvelých spoluprác a spokojných klientov!

TAMI

 

 

 

 

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.