Marketingové tipy Vianoce 2021 od TAMI pre vaše sociálne siete

od | nov 4, 2021 | Vianočný marketing | 0 komentárov

Tipy pre úspešný Vianočný online marketing

Podľa globálneho prieskumu online správania sa organizovaného Facebookom sa ukázalo, že 72% Gen X a 50% Boomers trávili viac času online na mobile počas vypuknutia epidémie v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. V priemere je na sieti 86% obyvateľov Slovenska (cca 4 mil. ľudí) a trávia takmer 60 až 120 min. denne na
niektorej sociálnej sieti. Naučili sa komunikovať, zdieľať aj nakupovať aj cez sociálne siete a podľa odhadov až 43% ľudí bude nakupovať online prostredníctvom mobilného zariadenia (GEN X a Boomers) aj počas týchto sviatkov. Príjmy z online počas sviatkov 2020 presiahli 188,2 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 32%. Veľkí obchodníci (1 mld. USD +) zvýšili svoj podiel na celkovom objeme príjmov počas sviatkov aj vďaka vyššej konverzii návštev. Malí obchodníci (10-50 mil. USD) nemôžu dosiahnuť rovnaké tempo rastu a ziskovosti a preto musia využívať partizánske techniky, medzi ktoré patrí aj obsahový marketing na sociálnych sieťach.

Pre biznis to znamená:
– posilnenie optimalizácie pre mobilné zariadenia (fotky/videá by sa mali zmestiť na obrazovku telefónu);
– posilnenie a urýchlenie komunikácie cez messengery (messenger, WhatsApp, DM) ako prejav personalizácie a dôležitosti otázky či sťažnosti klienta/potencionálneho zákazníka;
– prehľadnosť eshopu (čitateľné fonty- väčšie písmena, kvalitné fotky tovarov, bezproblémové vyplnenie boxov v objednávke);
– rýchle načítanie stránky a zreteľne podaná výhoda okamžitého nákupu;
– posilnenie pocitu spolupatričnosti, láskavosti, zábavy a inšpirácie. Podľa Facebook Discovery Commerce systému práve počas Cyber Monday, Singles day či Small Business Saturday sa ľudia cítia členmi komunity, ktorá svojou kúpou podporuje filozofiu obchodníka. 58% bolo ochotných sa deliť svojim wishlistom alebo novoobjaveným produktom na
sociálnych sieťach;
– prepojenie nákupu so zábavou napr. predaje počas LIVE vysielania sa v USA vyšplhajú na tržby $25 mld. do roku 2023

facebook Instagram štatistika vianoce christmas

Vianočný digitálny marketing

 

MARTKETINGOVÉ DÁTUMY PRE KAMPANE/AKCIE/DAROVAČKY

31.10. HALLOWEEN A ZMENA NA ZIMNÝ ČAS
1.11. SVIATOK VŠETKÝCH SVÄTÝCH
11.11. SINGLES DAY
25.11. THANKSGIVING DAY
26.11. BLACK FRIDAY
27.11. SMALL BUSINESS SATURDAY
29.11. CYBER MONDAY
30.11. GIVING TUESDAY
6.12. MIKULÁŠ
18.12. UGLY XMAS SWEATER DAY
22.12. ZIMNÝ DEŇ
24.12. ŠTEDRÝ DEŇ
25.12-26.12. VIANOCE
31.12. SILVESTER
1.1.2022 NOVÝ ROK
6.1.2022 3 KRÁLI
…príprava na Valentína je v plnom prúde 🙂

EMÓCIE

Emócie pri nákupe sa vyostrujú obzvlášť pred Vianocami. Chceme zažiť pocit cez vaše riešenie. Definujte, akú emóciu kupujú vaši klienti prostredníctvom produktu či služby od vás:
– Štedrosť, kedy pomôžu svojou kúpou niekomu v núdzi, resp. ekológii; – Dobré svedomie, kedy prispejú menej šťastným;
– Možnosť necítiť hanbu či svoju spoločenskú neadekvátnosť známu pojmom „sedlák, chudera či hovado“;
– Strach, aby v živote/biznise/vzťahu niečo nezmeškali;
Zbavenie sa strachu z ochorenia COVID-19;
– Útek, napríklad na dovolenku, aby sa nezbláznil;
– Zbavenie starostí a možnosť nepredierať sa nákupným centrom pri love darčekov;
Ľudia sa chcú odmeniť a potešiť/zlepšiť si náladu. Preto počas Covidu vzrástli predaje sladkosti, zmrzliny, sád pre manikúru, lahôdok, doplnkov stravy a vitamínov, luxusných mydiel, rúšok, gadgetov.
Bez ohľadu na dôvod, ľudia nakupujú emotívne. Neskôr si túto kúpu logicky obhajujú. Ako obchodník sa nesústreďujte na vlastnosti a parametre, ktoré sú suché, neživé a všeobecné.
Koncentrujte sa na výhody a riešenia pre zákazníka z jeho pohľadu. Stláčajte správne emočné tlačidlá v správnom čase.

„Vaša túžba po XYZ sa stane realitou vďaka ZYX“ Masírovanie bolestí nechajte na marketing predsviatočného obdobia. Pri predaji predávajte cestu von z problému, t.j. riešenie.
Ľudia milujú kupovať riešenie cez príbehy niekoho iného- stories. Samotný predmet so sterilným popisom vedia užívatelia siete dnes nájsť kedykoľvek. To na predaj nestačí. Predaj je vzťah a ľudia chcú vidieť príbeh meniaci život niekoho iného, aby získali dôveru a chuť si to odskúšať na sebe. Od detstva milujeme príbehy a rozprávky a práve preto je Instagram mocný marketingový a predajný nástroj- spojil dovtedy nespojiteľné- príbeh a cenovku.

Príbeh je dynamická časť obsahu a najlepšie sa vykreslí prostredníctvom videa. Nákupný štítok alebo objednávka cez DM/Link v BIo je cenovka.
Video podľa Facebooku naštartuje cestu zákazníka aj počas sviatočného obdobia, aby zastal u vás v offline/online obchode.
Viac ukazujte na Instagrame výsledok, dokumentujte riešenie, spokojnosť zákazníkov a menej rozprávajte a ešte menej píšte o svojich motívoch. Nech je video vašim pomocníkom pri predaji. Nebojte sa predajne komunikovať cez video! Naučíte sa to aj so mnou na @instaranajky aj v mentoringu, ktorý vám šijem na mieru.

DARČEK

Vianoce Xmas present darček

Pripravila som pre vás 186 šablón a pozadí pre vaše jesenné a zimné Instagram stories. Stiahnete si ich kliknutím na tento link:

https://mailchi.mp/e3db0d1833d5/sablony_od_tami

Cesta klienta by už nemala pripomínať predajný lievik, ale nikdy nekončiacu slučku. Referencie spokojného klienta v online priestore zohrievajú jemu podobných potencionálnych klientov. Práve tento klient zaslúži počas sviatkov uznanie, výhody a darčeky!

Ak sa teraz rozhliadate po vhodných nástrojoch na podporu predaja, sociálna sieť Instagram a Faceboook

Ako doplnok využite videonávody, ktoré zdieľam aj na mojom YouTube, aby vaše stories dýchali originalitou a nápaditosťou. Verím, že vás to poteší a ušetrí množstvo času.

Vyzbierala som veľa tipov a trikov pre váš predvianočný marketing na sociálnych sieťach do e-sprievodcu. Facebook a Instagram vám poslúžia v príprave a realizácii kampaní a zvyšovaní sviatočných tržieb. V e- publikácií INSTAVIANOCE 2021 sa s vami podelím nápadmi na social media marketing pred- počas- po Vianociach. COVID-19 prudko posilnil online nakupovanie a zmenu zákazníckeho správania sa a priorít.

Nahliadnite dnu a venujte darček vášmu podnikaniu.

https://youtu.be/DyQiGOYn4Oc

Už dnes uvažujte, že z postov vytvoríte adventný kalendár napr. s pomocou appky Puzzle, ako je v tomto návode: https://youtu.be/eUCZKDbsQ-4

Šablónu ukážkového obsahového plánu na December ako aj vizuály pre posty stiahnete z e-sprievodcu INSTAVIANOCE, hodíte do plánovača postov (Creator Studia) a môžete sa venovať komunikácii a predajom.

Ľudia sú unavení z neustálych zmien, pravidiel a reštrikcií. Maximálne im vo svojich prevádzkach, počas poskytovania služieb alebo produktovým portfóliom poskytnite jednoduchosť, ústretovosť a spoľahlivosť.
Na socials môžete uspieť inakosťou, kreatívou, skvelým servisom, rýchlou komunikáciou, pravidelnými postingom, konzistentným
prístupom a presným cielením reklamy. Ľudia surfujúci Instagramom vás nájdu tým skôr, čím aktívnejší budete už v septembri. Vianočné darovačky, súťaže a odmeny- to všetko slovenský zákazník miluje. Oddávajte sa však darovačke racionálne, aby ste dosiahli konkrétne ciele pre rastúci zisk.
Oficiálne sa „vianočné“ predaje spúšťajú počas Black Friday 26.11.2021 deň po Thanksgiving a pokračujú počas Cyber Monday
29.11.2021 (nazývaný Cyber week), ale sme svedkami, že Alza.sk má Black Friday od konca júla a iní hráči celý rok. Dôvodom je
možnosť vyniknúť a platiť za reklamu čo najmenej. Užívateľ siete alebo klient môže byť prekvapený, že vidí vianočnú
ponuku v októbri, avšak pre biznis prvá fáza sviatočných príprav
začína v lete a končí v septembri.
Sprievodca je rozdelený na 3 fázy podľa mesiacov, aby ste mali dostatok času optimalizovať vaše profily, naplánovať email komunikáciu, balíčky, darčekové poukazy a zacieliť reklamu.

TIPY PRE PREDVIANOČNÝ INSTAGRAM

GIFKY– otvorte si Instagram story a klik na nálepku „GIF“ zadajte si tieto názvy a máte sezónne krásne GIFky pre animáciu ľubovoľnej aj statickej fotky:
?Studiojonesie
?Hygge
?Rorodinar
?Christmas
?Minimal christmas
?Ateliermouette

Môžete využiť hry/kvízy/aktivity v stories a zvýšite radosť z ľahkého súťaženia a hrania sa vašich verných sledovateľov. Obrázky si môžete pripraviť v
www.canva.com
Vizuály si nahráte a rozplánujete na automatické publikovanie cez Facebook Creator Studio alebo www.later.com

Ak ste kreatívna duša, ktorá sa nebojí výzvy, každý deň v priebehu 24 dní budete pripravovať vtipné videá, paródie na rozprávky alebo vianočné riekanky do Instagram/Facebook reels/stories.

Použite inakosť aj v príprave obsahu pred Vianocami a stavte na „DIY“ videá/Reels.
Ako námet poslúži:
Ako si upiecť a ozdobiť perníky;
Ako ekologicky vyzdobiť dom;
Ako rýchlo navariť sviatočnú večeru;
Ako sa upraviť na vianočnú party;
Ako vytvoriť chutné makrónky na Mikuláša;
Ako si pripraviť varené víno;
Aké zábavné aktivity podniknúť s deťmi počas prázdnin… naučte followerov nové pesničky/riekanky/koledy.

TIP pre neziskovky:
Zistite, či máte možnosť si cez nálepku „donate“ na Facebooku a Instagrame vyzbierať financie na podporu dobrej veci a to nielen cez Vianoce. Facebook necháva celú sumu z daru vám, preto treba prejsť registračným procesom a využívať túto možnosť podpory od sociálnej siete vládnucej svetu.
Registruje sa tu: https://www.facebook.com/donate/signup
Celý postup tu: https://socialgood.fb.com/instagram-donation-sticker/
Povinnosťou je biznis profil na Instagrame prepojený s fanpage na Facebooku. Následne po schválení môžete osloviť influencera, aby počas LIVE vysielania napr. na
Instagrame zaklikol možnosť zbierania financií (ikonka srdiečka na minciach) pre váš neziskový projekt a podporil tak vašu prácu.

TIP: DM notifikácie
Počas sviatočnej reklamnej kampane si zapnite upozornenia na komentáre a nové správy v DM (Direct Messenger), aby ste mohli rýchlo a promptne odpovedať na
otázky. Každému novému followerovi napíšte (preddefinujte rýchle správy) do DM pozdrav a prianie úžasných sviatkov.

TIP: Súťaže
Využite službu tretej strany a usporiadajte súťaž náraz na Facebooku a Instagrame spolu so šikovným vyžrebovaním víťaza a stránkou s podmienkami súťaže
https://www.easypromosapp.com/

TIP: „Objednajte si pieseň“
Vytvorte si cez nálepky v stories „hudba“ celý playlist obľúbených Vianočných kolied (pesničiek) a nechajte followerov napís ať cez nálepku otázky„čo si prajete
zahrať?“. Následne im u seba v stories cez nálepku vložíte song a označíte ich.

TIP: Predávajte
Počas sviatkov sa neostýchajte predávať a pridávať na fotky/videa s produktom vo feed či stories shoppable tags (cenovky). Medzi sviatkami predávajte cez referencie a označenia spokojných klientov.

TIP: Kolaborujte
Ak je pre vás už len úvaha o Vianočnej kampani drahá, spojte sa s inými „menšími“ podnikateľmi a urobte spoločnú natívnu kampaň, fotenie, udalosť. Viete si byť osožní, vzájomne si premiešať publikum a rozdeliť sa nákladmi na tvorbu obsahu, marketing a podporu predaja.
Vedeli ste, že na tieto účely môžete použiť reklamu Colaborative Ads na Facebooku? Viac info https://www.facebook.com/business/m/collaborative-ads

TIP: Edukujte
Pripravte si v rámci prezentácie príbehu a dokumentácie biznisu „how to…“ videá. Témy si zvoľte podľa záujmu vašej cieľovky: napr. ako zabaliť darček pre dieťa, ako vytvoriť dekorácie, upiecť medovníky, navariť podľa tradičného receptu prababky, ako sa hrať sa s deťmi počas sviatkov, ako sa obliecť na party, namaľovať sa, kam cestovať, atd´. Nie je to priamy a tvrdý predaj, ale sekundárne prezentuje vás, produkt či expertízu.

Verím, že aj tieto tipy vás potešili a viac sa dozviete v e-sprievodcovi Instavianocami tu: INSTAVIANOCE

Šťastné a veselé predaje

Vianočný darček marketing na sociálnych sieťach instagram followers

 

Páčia sa vám moje články? Tak zadajte svoj email nižšie a žiadne ďalšie články vám už neujdú.

KONTAKT

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

TikTok:

Clubhouse:

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.