Vedeli ste, že užívatelia/tvorcovia na socials každý deň publikujú 3 miliardy vizuálov?
Forbes prišiel s predpokladom, že „ekonomika tvorcov/ creator economy“ bude mať len tento rok 5x väčšie zisky. Tvorca obsahu neznamená influencer, skôr sú to osobnosti, ktorí sa tvoria obsah (blogy, podcasty, appky, videá, socials), špecializujú na určitú tému, v ktorej zarábajú, sú odborníci a vlastnia (stredne)malé a vysoko zapojenú komunitu, sú kurátormi a budujú nové komunity. Aktuálne je creator economy vyhodnotená na 20 mld. USD, avšak Forbes predpokladá, že narastie na 104,2 mld. USD do konca roku 2022 (z toho len YouTube predpokladá 30 mld. USD). To je päťnásobný rast už tento rok.
Ešte stále nie je neskoro budovať si osobnú značku, komunitu a komunikovať/kooperovať. Teraz je čas naskočiť na vlnu, ktorá vás vynesie k násobným zárobkom.
Ak ste osobná značka/podnikateľ, potrebujete pracovať s obsahom pre sociálne siete efektívne, objednajte si tohto e-sprievodcu rýchlou tvorbou obsahu INSTACONTENT.
TIP NA APPKU: BRANDBASSADOR
Dokonca som narazila na zaujímavú appku Brandbassador, ktorá prepája značky s ambasádormi, tvorcami a influencermi https://www.brandbassador.com/en-gb/
Zatiaľ pre anglicky hovoriaci trh, ale vývoj sa pohne rýchlo smerom k svižnej komunikácii značiek s tvorcami.
Taká Kim Kardashian sa zúčastňuje len udalostí, za ktoré ma zaplatené a zároveň novinári vedia, že budú mať o čom písať. Už 80 rokov Metropolitan Museum od Art v New Yorku hostí Met Gala, na ktorom sa zúčastňujú celebrity. Kim a jej oprášenie šiat Marilyn Monroe, do ktorých si nezmestila zadnú časť tela, vyvolalo debaty a znovu raz pritiahlo pozornosť médií a verejnosti. Podľa YouScan sa najčastejšie v tomto období v médiách skloňovalo práve meno Kim.
Zdroj: YouScan
Kim vôbec netrápi, že ohlasy boli skôr negatívne alebo kritické, pracuje s pozornosťou vždy konverzne- čiže pred spustením novej kolekcie oblečenia vlastnej značky.
Štúdia ukázala:
Zdroj: YouScan
Spoločnosť YouScan urobila rozsiahly prieskum na vzorke miliardu publikácií značiek a výsledky ako ostatné firmy získavajú popularitu na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.
Štúdia poukázala na najzaujímavejšie formáty obsahu na sociálnych sieťach a to vám môže pomôcť efektívne si plánovať obsah nielen v lete.
- Najzdieľanejším typom obsahu je osobný, profesionálny a spravodajský obsah.
- Najdiskutovanejšími témami je politika, hry a zdravie.
- Interaktívnosťou videoobsah prevalcoval fotky.
- 1,5 percent referencií obsahuje odkaz na externé zdroje.
- Reklama s vizuálom a popisom a screenshoty sú najrozšírenejším obsahom na svete.
- Influencer marketing a spolupráce so značkami sú dôvodom, prečo je reklama populárnym vizuálnym obsahom.
- Fotky najčastejšie obsahujú umenie, módu, šport, fikciu a priateľstvo.
- Instagram mám najväčšiu mieru sentimentu a stále je považovaný za najpozitívnejšiu platformu.
Zdroj: YouScan
Jasnou prioritou obsahu je krátke klipoidné video a animované vizuály vo vertikálnom formáte. Dávno neplatí, že mriežka/feed musí byť uprataná, zladená či nekonečná- ide o zachytenie pozornosti a o maximálne rýchlu konverziu mimo sociálnu sieť Instagram a Facebook, ktoré majú mizerné organické dosahy. Dobre poslúžia pri propagácii a distribúcii, ale netreba pravidelne publikovať ani si zháňať followerov.
Zdroj: YouScan
Vašu stratégiu komunikácie si viete spracovať samostatne počas leta, preto vás pozývam do ehopu, kde si podľa odvetvia a potrieb viete vybrať vhodný e-produkt:
https://tamaragoncarova.sk/obchod/