Zuzana Plačková na Instagrame: Analýza @queen.plackova

od | júl 11, 2020 | Analýza profilu | 0 komentárov

Analýza účtu na Instagrame @queen.plackova

Zuzana Strausz Plačková je slovenská podnikateľka a instainfluencerka. Vďaka svojráznosti a funkčnému mediálnemu avatarovi a selfbrandu „queen plačkova“ dokázala vyťažiť maximum financií a povedomia zo spoluprác so značkami, pri organizácií súťaží, affiliate, vývoji vlastných produktov, odpromovaní cudzích produktov či prevádzkovaní kaviarne, cez marketing a medializáciu, atd´. Pozrela som sa na účet Zuzany z marketérskeho pohľadu, čisto na výkonnosť pre zadávateľa reklamy a čísla, bez emocionálnosti či môjho osobného postoja.

Veľké plus: Zuzana dokonale pozná svojho cieľového followera na Instagrame, klienta na spoluprácu pri platených kampaniach a cieľového zákazníka svojich autorských produktov. Prispôsobuje mu rétoriku a triggers (spúšťače).

 

Mínus: Selekcia propagovaných produktov sa zužuje saturáciou influencerky reklamou na vlastné značky/produkty/merch/podujatia atd´. čiže dochádza k vyhoreniu publika a nadobudnutie nového na malom česko-slovenskom trhu nie je možné bez zapojenia iných mediálnych zdrojov- TV, novej sociálnej siete. Pre udržanie vysokej angažovanosti sú veľké súťaže s množstvom sponzorov povinnou jazdou niekoľkokrát mesačne, čo degraduje kvalitu užívateľov a výsledkov pre biznisy, ale podporuje konštantný rast followerov influencerky.

Analyzovala som dáta od apríla 2020 do júna 2020 a pozeráme sa na konštantný rast sledovateľskej základne:

livedune.ru

Zdroj:livedune.ru

  • +70,663 followerov
  • 34,078 lajkov na post v priemere
  • 47,467 komentárov na post v priemere
  • +53 postov

Engagement rate – úroveň zapojenosti publika kolíše, ale je veľmi vysoké pre influencera s publikom nad 660k, t.j. 12.37% (waw).

Zdroj:livedune.ru

Prevaha obsahu vo feed- fotky, len výnimočne galérie. Celý rozruch, komunikácia, súťaže, predaje či promo sa dejú prevažne v stories (od 20-60 denne).

Čo by ste museli urobiť, aby ste získali takmer 100k komentárov pod postom na Instagrame? Zuzane sa to darí 2x mesačne.

TOP posty v komentovateľnosti či interaktívnosti sú samozrejme súťažné:

Zdroj:livedune.ru

Hashtagy vo feed na dosahovosť nevyužíva, takže sklamem tých, ktorí sa tešili, že sa priživia.

A ak by ste chceli zadať reklamu Zuzanke, tak si pripravte zopár tisíc EUR a žiadajte posting v nedeľu o 18:00, je to top interaktívny čas pre publikum Queen Plačkovej.

marketing hub payment influencer

Dáta: https://influencermarketinghub.com/

Mnohé firmy ma žiadajú o pomoc pri výbere toho správneho influencera pre kampaň konkrétneho produktu či služby. Pýtate sa na „kvín“ neustále, tak som to zhrnula v tomto článku. 

Má nakúpených botov alebo cudzokrajných followers?

Podľa dostupných čísel 78% publika sú reálni ľudia a aktivita publika je viac než reálna a vysoká, priam závideniahodná.

V skratke: Zuzana je konverzný influencer, ktorý určitým firmám dokáže vypredať sklady. 

Disclaimer: Spolupráce a analýza influencera sú vysoko individualizované a nebrala som do úvahy ďalšie dôležité faktory, ktoré treba pred uzatvorením spolupráce firma-marketér-influencer zvážiť. Prejdenie si údajov je len ilustračné, aby som poukázala na dôležité čísla a parametre na reálnom príklade, ktorý viete odsledovať a je zo Slovenska.

Na analýzu boli využívané 2 analytické nástroje: HypeAuditor a LiveDune- oba autorizované Instagramom.

Dátum analýzy: júl 2020

Zhrnutie: Počet followerov 661,4 K pri stabilnom ER 4,9 % a priemerným dosahom 50 % (cca 300k) z Queen robí No 2 v TOP 10 influencerov na Slovenskom Instagramovom poli. Počet Slovákov, ktorých vie Zuzana zasiahnuť je na úrovni 235k (38 %) a počet Čechov 130k (21 %).

audience publikum zuzana plackova analyza instagram

Zdroj: Hypeauditor.com

Ak je vek Vašej cieľovky medzi 18-24 rokov a preferuje záujmy ako beauty a fashion, fitness a yoga, travel, tourism a zapadá do hodnôt a konceptu Vašej značky, potom má zmysel nad Zuzanou ako influencerom pouvažovať. Rozpočet na story/post od 1500-3000 Eur,

Zdroj: Hypeauditor.com

Aktuálne nachádzame tagovanie 28 značiek a ER pri reklamných postoch je 3,9 %, čo je pomerne vysoká angažovanosť propagačných publikácií. Tým, že Zuzana reklamu robí natívne, nedráždi svojho followera a preto ju vníma „autenticky“ bez filtra.

Kedy zadať reklamu, aby ju videlo takmer 315k ľudí?

V nedeľu o 18:00. Čísla sú približne a vždy ich treba prekonzultovať s majiteľom účtu a porovnať si so štatistikami priamo na Instagramovom účte influencera a jeho pohľadom na vec.

Zuzana sa neostýcha zdieľať štatistiky verejne, preto sa Vy neostýchajte pýtať si štatistiky oficiálne a spisovať dohodu o spolupráci.

Zdroj: stories @queen.plackova

O influencer marketingu bude reč v mentoringovej skupine štartujúcej 1.8.2020

Pridajte sa a budete vedieť vyhodnotiť efektívnosť spoluprác s influencermi. Registrácia a podmienky nájdete tu:

https://tamaragoncarova.sk/produkt/mesacne-vip-clenstvo/

Potešil Vás takýto rozbor či pomohol?

Dajte mi vedieť na instaranajky https://www.instagram.com/instaranajky/

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

TikTok:

@instaranajky

@tamiinspira

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.