Ako získať followerov na Instagrame v roku 2022

od | nov 4, 2021 | Followeri | 0 komentárov

Ako na Instagram: 20 tipov, ako získať followerov na Instagrame v roku 2022

Instagram ako súčasť spoločnosti Meta (bývalého Facebook) presiahol miliardu aktívny užívateľov mesačne a stal sa plnohodnotnou marketingovou, komunikačnou a predajnou platformou. Presýtenie obsahom a vysoká konkurencia firiem a zadávateľov reklamy, nároční užívatelia dbajúci na kvalitu, formát a frekvenciu obsahu spôsobili, že organicky (bez zaplatenia) na Instagrame porastiete veľmi (zdôrazňujem veľmi) pomaly a bude vás to stáť veľa energie a času.

To však neznamená, že fanúšikov pre sociálnu sieť už v roku 2022 nedokážete zaujať, získať, zohrievať a predávať im svoje tovary a služby. Ako konzultantka pre strategickú komunikáciu na sociálnych sieťach so špecializáciou na Instagram/Facebook sa počas päťročnej praxe stretávam s očakávaním firiem/ tvorcov v rýchlom náraste zapojených sledovateľov (followerov), odoberateľov newslettrov a klientov/zákazníkov.

Pomôžem vám si stanoviť reálne ciele. Viac sa so mnou môžete zoznámiť tu: www.tamaragoncarova.sk

Pre začiatok vyčleňujem 3 hlavné stratégie rozvoja účtu na Instagrame, ktorého cieľom je speňažiť pozornosť svojho publika a udržiavať s followermi/klientmi kontakt.

Teraz si potrebujete vymedziť, ktorou stratégiou sa budete na Instagrame rozvíjať:

  1. Stratégia biznisu– najprv predávame (aj s pomocou cielenej reklamy) a potom klientov konvertujeme na followerov na tej sociálnej sieti, na ktorej teraz sú;
  2. Stratégia osobnej značky a influencera– najprv zbierame cieľových followerov, s nimi interagujeme a konvertujeme na platiacich klientov alebo predávame ich pozornosť zadávateľovi reklamy;
  3. Hybridná stratégia– kolísanie medzi potrebou mať aj zapojenejšie publikum a udržaním tržieb z predaja vlastných tovarov/služieb či affiliate.

Našli ste sa?……………………………..

P.S. Nakupovanie botov, fake účtov, followerov z indie alebo tzv. reálnych fanúšikov nemá s biznisom a budovaním osobnej značky nič spoločné. Je to zbytočné masírovanie ega, s ktorým vám nebudem pomáhať.

Ak však chcete mať zo sociálnych sieti biznis partnera, chápete, že je to investícia, ktorá sa meria a ktorá pomáha zvyšovať predaje- potom si budeme rozumieť.

Postupne sa tieto stratégie miešajú a menia, ale to je level 2. Nie všetky biznisy a odborníci potrebujú na Instagrame stovky nasledovateľov, aby skvelo zarábali.

Na druhej strane nie všetky osobné značky, profily tvorcov a influencerov so stovkami tisíc followerov dokážu predávať. To, čo oddeľuje úspešných na sieti od neúspešných je premyslená stratégia, investícia do realizácie stratégie, neustála práca nad príchodom nového publika a konverziou existujúceho publika na klientov (s riadeným získaním nepriestrelných odporúčaní od spokojných klientov).

Ak si načrtneme cyklus fungovania Instagramu, dnes je organický rast na sieti nereálny (pokiaľ  nerobíte hype, šokujúce veci, populárny humor či pranks- čo nerobíte). Jednoducho povedané, zadarmo sa o vás nedozvedia. Publikovať fotku na Instagram a očakávať reakcie užívateľov nestačí. Ak nie ste verejná/mediálna/celebritná osobná značka a chcete byť vo vysokej konkurencii povšimnutý, potrebujete čerpať z týchto zdrojov: času, peňazí, kontaktov, spoluprác, odporúčaní.

To znamená, že potrebujete mať rozpočet na propagáciu svojho účtu na Instagrame. Koľko máte rezervované na reklamu/spolupráce/promo od blogera na Instagrame tento mesiac? ……………………

 

Čím menší rozpočet na etablovanie sa na sieti máte, tým viac času a vynachádzavosti (kreativity) si to od vás žiada. Príkladom účinnej nízko nákladovej propagácie značky je: kombinácia novšej sociálnej siete /TikTok, Pinterest, YouTube/ s vysokou viditeľnosťou pre získanie nového publika (organikou) a šírenie povedomia o vašej existencii, ktoré pretavujete na Instagram. Ďalej prichádza práca s týmto

publikom za účelom získania kontaktov, budovania databázy a vyjavenia horúcich potencionálnych klientov.

 

Predaj sa deje cez Shoppable tags (pre najhorúcejších), cez DM (pre najinteraktívnejších), cez email (pre letmých) a cez sms/tel./messenger (pre nerozhodných). Celý tento proces poistíte optimálnou segmentáciou publika a cielenou reklamou cez Ads Managera na Facebooku, optimalizujete

výsledky a posledujete tok na web.

Voilà – Instagram funguje.

Ak ste mi prestali v polovici rozumieť, prosím stiahnite si e-book ZADARMO o úspešnom Instagrame tu:

Ebook zadarmo

Ak s Instagramom len teraz začínate, odporúčam zainvestovať 5 Eur do INSTASTARTU– je to minikurz určený práve pre vás. Stanem sa vašim sprievodcom pre optimalizáciu Instagramu na diaľku a zároveň sa zoznámime.

https://tamaragoncarova.sk/produkt/instastart/

Instagram pre začiatočníkov

AKO NA BIO NA INSTAGRAME

Predtým, ako začnete propagovať váš účet a pozývať naň followerov, nezabudnite:

Pridať kvalitnú profilovú fotku;

Popísať v BIO, prečo by vás mali sledovať a čo publikujete na tomto IG účte;

Unikátny # a @ iného účtu, kde sa môžu dozvedieť viac;

Do riadku “meno- názov- naming” dajte kľúčové slová vystihujúce oblasť podnikania/predaja/služby/témy blogu;

Uveďte spôsob, ako vás môžu kontaktovať a ako môžu s vami spolupracovať;

CTA- call to action v podobe výzvy k aktivite “kliknite na link”, “napíšte”, “objednajte”, “stiahnite”, atd´.

Weblink- ak nemáte web, urobte si landing page cez mailchimp.com a zbierajte aspoň emaily pre budúce použitie alebo si dajte link na váš WhatsApp.

9 fotiek s popisom, tagmi, hashtagmi a geotagmi;

Vyplnený profil je pripravený na príliv followerov.

kava tami instaranajky podnikatelka small business profesional

AKO ZÍSKAŤ FOLLOWEROV NA INSTAGRAME

#1 Povedzte o Instagrame mimo Instagramu

Dajte na vašom FB a iných sociálnych sieťach vedieť, že máte nový účet na IG a pozývate ich sledovať vás. Môžete pre inšpiráciu uviesť, čo „iné“ tam fanúšikovia nájdu a nezabudnite pripojiť link. Začnite na vašom IG účte sledovať vaše FB kontakty.

#2 Napíšte email

Využite emailový zoznam na pozvanie už existujúcich kontaktov prostredníctvom newslettra.

#3 Widget na webe

Na vašej webke pridajte IG widget (MiloTree) tlačidlo pre priamy prechod na Instagram.

#4 Podpis v emaili

Do podpisu emailu pridať link na váš nový IG účet.

#5 Interagujte na Instagrame

Začnite sledovať relevantné účty na Instagrame a followerov vašich konkurentov.

#6 Vytlačte

Na tlačoviny – vizitky, letáky, nálepky, plagáty uvádzajte ikonku IG aj s názvom účtu @. Ak máte offline prevádzku, na zrkadlo na WC dajte nálepku s instalogom a žiadosťou vás začať sledovať na Instagrame.

#7 Pretavte offline do online

Vyskytujte sa offline, na workshopoch, stretnutiach. Ak prednášate, motivujte obecenstvo tagnúť (označiť) váš IG účet v stories/fotke/poste, aby vyhrali nejaký darček /bonus.

#8 Influenceri na promo

Kooperujte s blogerom, ktorý odprezentuje, že na vašom IG účte prebieha súťaž/výzva/výpredaj. Resp. buďte darcom v súťaži, ktorú vyhlási bloger (vlastniaci vašu cieľovku) na svojom profile a podmienkou výhry bude sledovanie vášho profilu.

#9 Chcete lajky a komentáre? Rozdávajte ich

Aktívne sa zapájajte do komunikácie na iných IG účtoch, adekvátne komentujte a lajkujte štedro.

#10 Publikujte fotky, videá LIVE, Reels a stories

Využívajte možnosti a formy obsahu, ktorý Instagram ponúka. Vrátane interaktívnych nástrojov samotného Instagramu s vysokým percentom organického dosahu. LIVE, video (reels) a Instastories s uvedením geotagu, hashtagu a kľúčových slov.

#11 Cieľte na vašu “krvnú skupinu”

Naučte sa nielen sponzorovať posty/stories, ale cieliť reklamu cez Ads Managera na Facebooku s využívaním rôznych publík: look alike a custom audiences.

#12 Firemný filter a maska

Vytvoríte AR masku (delegujte jej tvorbu- moju robil Lukáš @giflandiask) rozšírenú realitu cez AR Spark Studio. Je to filter, ktorý užívatelia po celom svete môžu používať a šíriť tak meno vášho účtu v stories. Požiadajte o jej používanie vaše publikum ako aj iných influencerov.

#13 Hashtagujte

Využívajte trendy a lokálne hashtagy v postoch, videu, stories pre organické vyhľadávanie. #instaranajky

Zdokonaľte sa v hashtagovaní a stiahnite si tohto e-sprievodcu hashtagmi ZADARMO

Sprievodca Hashtagmi

#14 Komunikujte cez nálepky v stories

Využívajte nové nálepky v stories- pridať vlastné/anketa/otázky atd´. a označujte geolokácie a iné účty na Instagrame cez @

#15 Výzvy

Organizujte alebo sa zúčastňujte challenges/výziev- je to virálne a bezplatne prelievanie nových followers.

#16 LIVE

Vysielajte naživo a pozývajte si hostí, robte interview čím si nepriamo pozývate medzi followerov aj sledovateľov hosťa.

#17 Iné sociálne siete

Vytvoríte si profil na TikToku a Pintereste (YouTube) a prelievajte užívateľov odtiaľ nielen na web, ale aj na Instagram.

#18 Vďaka

Pristupujte k platforme s vďakou (štart je bezplatný a máte príležitosť na množstvo sebarealizačných vecí) a rešpektom k jej pravidlám. Zabezpečte si účet dvojfaktorovou autentifikáciou. Pamätajte, ak nemáte radi túto platformu a neinvestujete do nej, nebude sa vám tu dariť.

Viac tipov, noviniek a trikov sa dozviete na účte instaranajky, dajte follow:

https://www.instagram.com/instaranajky/

#19 ALT TEXT top tajomstvo pre SEO

Pomôžte rozpoznávaciemu systému Instagramu prečítať, čo je na obrázku cez kľúčové slová v ALT TEXT. Je to skryté SEO aj pre Google.

#20 Reels (filmové pásy)

Zobrazia vás novým užívateľom, prepoja vaše publika so spolupracujúcim účtom tvorcu alebo iného biznisu, viete použiť v nich označenie produktu na priamy predaj, viete reels pozdieľať vo feede aj stories, reels sa indexujú na Google (preto do popisu dávajte kľúčové slová) a reels sa dajú sponzorovať cez Ads Managera. Čítajte a vyhodnocujte štatistiky (ak figurujete ako účet tvorcu alebo firemný účet), odpozorujte úspešnosť obsahu vzhľadom na dosahy, ER a úroveň vykonania cieľovej aktivity (CTA) a optimalizujte témy, o ktorých píšete a hashtagy, ktoré používate. Ak je vašim primárnym cieľom predávať, kľúčové faktory úspechu sa prejavujú v zvýšenom počte objednávok z Instagramu. Ak je vašim primárnym cieľom populizmus, potom kľúčovými faktormi úspechu sú lajky, dosahy a komentáre.

 

Držím palce, aby ste čím skôr prekonali magickú hranicu 1000 followers na vašom biznis účte, potom sa to bude nabaľovať.

 

#BONUS TIP

 

Ťahák, ako rásť na Instagrame v roku 2022

  1. Obsahové kolaborácie– publikácie v spolupráci, kedy sa štatistiky a reakcie zobrazujú obidvom postom;

  2. Interaktívna nálepka v story– možnosť odpromovať iné účty, ktoré aktívne pridajú príbeh cez nálepku organizátora;

  3. Galérie postov a videí;

  4. Instagram reels– scenár, kooperácie, označenie iného účtu, premenovanie svojho audio na kľúčové slová a hashtagy, vyzdieľané reels vo feede Instagramu a stories dodatočne;

  5. Instagram LIVES– výmena publík, recipročné označovanie a propagovanie obsahu;

  6. Interakcia s inými účtami na Instagrame– komentáre, zdieľania a pochvala, pozdrav v DM;

  7. Darovanie financií na „XY“ alebo kúpu vášho produktu/služby. Podmienkou je publikácia postu o vás na Instagramovom účte daného človeka s označením vášho účtu po dobu 1 týždňa. Žrebujete z postov, v ktorých ste boli označení;

  8. Spustenie reklamnej kampane cez Ads Managera na bezplatný produkt/konzultáciu;

Verím, že chápete, že to bol príklad toho, ako to môže a nemusí fungovať vo vašom prípade. Máte  individuálne zdroje, oblasť pôsobenia (niche), inak pociťujete dopad pandémie, máte iného cieľového človeka a stratégiu si potrebujete upraviť. Každému jednotlivo na diaľku nestíham pomôcť a ponúkam riešenie v podobe mesiaca mentoringovej práce v skupine pod mojim vedením.

Ak potrebujete skúseného sprievodcu vašou stratégiou pre sociálne siete, je možnosť sa pridať do mesačného skupinového alebo individuálneho mentoringu, ktorý sa volá Strategický Instagram.

Strategický Instagram TAMI školenie ekurz mentoring

Výsledkom bude, že po mesiaci budete mať nielen vlastnú stratégiu v rukách, ale samostatne ju  budete vedieť dať do života a budete mať moju podporu.

Skupinový mesačný mentoring https://tamaragoncarova.sk/produkt/strategia-na-instagrame-pre-biznis/

Individuálny mesačný mentoring https://tamaragoncarova.sk/produkt/osobnymentoring/

Ak máte otázky pokojne sa mi ozvite sem:

https://api.whatsapp.com/message/66BM7EOVEEIEO1

Vaša TAMI

 

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.