Ako získať followerov na Instagrame v roku 2020

od | júl 11, 2020 | Followeri | 0 komentárov

Ako na Instagram: 20 tipov, ako získať followerov na Instagrame v roku 2020

Instagram má rád pozitivistickú komunitu interagujúcich a aktivnych followerov (sledovateľov). Ak však očakávate poctivý nárast tejto komunity rýchlo, lacno a bez námahy, asi vás sklamem.

Venujem sa budovaniu osobnej značky cez Instagram, stratégií biznis komunikácie na Instagrame a budujem marketingové postupy, ktoré jednotliví blogeri či podnikatelia môžu využívať pre efektívne doručenie obchodného odkazu klientom. Zo skúsenosti viem, že ak je perspektívou IG účtu predávať, bude „prvá tisícka“ followerov na Slovensku trvať minimálne pol roka, a na začiatku to bude stáť veľa strategickej, kreatívnej a komunikačnej práce (financie sú až druhoradé).

Pre rozbeh IG biznis účtu a zbieranie prvej tisícky sledovateľov nepotrebujete financie. Potrebujete si zaslúžiť pozornosť a pravidelnosť návštevy profilu. O toxických spôsoboch zbierania potencionálnych klientov typu mass following/massliking/mass commenting/mass looking alebo masové súťaže o iPhony a kabelky sa nebudem vyjadrovať . Je to priama cesta preč od budovania značky a smerom ku koncu dôveryhodnosti.

Predtým, ako začnete propagovať váš účet a pozývať naň followerov, nezabudnite:

  •  Pridať kvalitnú profilovú fotku;
  •  Popísať v BIO, prečo by vás mali sledovať a čo publikujete na tomto IG účte;
  •  Unikátny # a @ iného účtu, kde sa môžu dozvedieť viac;
  •  Do riadku “meno- názov- naming” dajte kľúčové slová vystihujúce oblasť podnikania/predaja/služby/témy blogu;
  • Uveďte spôsob, ako vás môžu kontaktovať a ako môžu s vami spolupracovať;
  • CTA- call to action v podobe výzvy k aktivite “kliknite na link”, “napíšte”, “objednajte”, “stiahnite”, atd´.
  •  Weblink- ak nemáte web, urobte si landing page cez mailchimp.com a zbierajte aspoň emaily pre budúce použitie alebo si dajte link na Váš WhatsApp https://chatwith.io/en/
  • 9 fotiek s popisom, tagmi, hashtagmi a geotagmi;

Vyplnený profil je pripravený na príliv followerov.

Tieto nápady a tipy by Vám mohli pomôcť získať si prvú tisícku sledovateľov pre váš biznis účet/účet tvorcu:

#1 Povedzte o Instagrame mimo Instagramu

Dajte na vašom FB a iných sociálnych sieťach vedieť, že máte nový účet na IG a pozývate ich sledovať vás. Môžete pre inšpiráciu uviesť, čo „iné“ tam fanúšikovia nájdu a nezabudnite pripojiť link. Začnite na vašom IG účte sledovať vaše FB kontakty.

 

#2 Napíšte email

 Využite emailový zoznam na pozvanie už existujúcich kontaktov prostredníctvom newslettra.

 

#3 Widget na webe

Na vašej webke pridajte IG widget (MiloTree napr.) tlačidlo pre priamy prechod na Instagram.

 

#4 Podpis v emaili

Do podpisu emailu pridať link na váš nový IG účet.

 

#5 Interagujte na Instagrame

Začnite sledovať relevantné účty na Instagrame a followerov vašich konkurentov.

 

#6 Vytlačte

Na tlačoviny – vizitky, letáky, nálepky, plagáty uvádzajte ikonku IG aj s názvom účtu @.

 

#7 Pretavte offline do online

 Vyskytujte sa offline, na workshopoch, stretnutiach. Ak prednášate, motivujte obecenstvo tagnúť (označiť) váš IG účet v stories/fotke/poste, aby vyhrali nejaký darček /bonus.

 

#8 Influenceri na promo

Kooperujte s blogerom, ktorý odprezentuje, že na vašom IG účte prebieha súťaž/výzva/výpredaj. Resp. buďte darcom v súťaži, ktorú vyhlási bloger (vlastniaci vašu cieľovku) na svojom profile a podmienkou výhry bude sledovanie vášho profilu.

 

#9 Chcete lajky a komentáre? Rozdávajte ich

Aktívne sa zapájajte do komunikácie na iných IG účtoch, adekvátne komentujte a lajkujte štedro.

 

#10 Publikujte fotky, videá LIVE a IGTV a stories

Využívajte možnosti a formy obsahu, ktorý Instagram ponúka. Vrátane interaktívnych nástrojov samotného Instagramu s vysokým percentom organického dosahu. LIVE, IGTV a Instastories s uvedením geotagu, hashtagu a kľúčových slov.

 

#11 Cieľte na Vašu “krvnú skupinu”

Naučte sa nielen sponzorovať posty/stories, ale cieliť reklamu cez Ads Managera na Facebooku s využívaním rôznych publík: look alike a custom audiences.

 

#12 Firemný filter a maska

Vytvorite AR masku (delegujte jej tvorbu- moju robil Lukáš @giflandiask) rozšírenú realitu cez AR Spark Studio. Je to filter, ktorý užívatelia po celom svete môžu používať a šíriť tak meno Vášho účtu v stories. Požiadajte o jej používanie Vaše publikum ako aj iných influencerov. Skúste napr. masku odo mňa @insta.presso „Coffee or Tea“ pri selekcii ranného nápoja na diaľku. Potešíte ma!

 

#13 Hashtagujte

Využívajte trendy a lokálne hashtagy v postoch, IGTV, stories pre organické vyhľadávanie. #slovenskujeme

Zdokonaľte sa v hashtagovaní a stiahnite si tohto e-sprievodcu hashtagmi ZADARMO

#14 Komunikujte cez nálepky v stories

Využívajte nové nálepky v stories- stay home/giftcard/order/donation/DM/anketa/otázky atd´ a označujte geolokácie a iné účty na Instagrame cez @

#15 Výzvy

Organizujte alebo sa zúčastňujte challenges/výziev- je to virálne a bezplatne prelievanie nových followers.

 

#16 LIVE

Vysielajte naživo a pozývajte si hostí, robte interview čím si nepriamo pozývate medzi followerov aj sledovateľov hosťa.

 

#17 Iné sociálne siete

Vytvoríte si profil na TikToku a Pintereste (YouTube) a prelievajte užívateľov odtiaľ nielen na web, ale aj na Instagram.

 

#18 Widget na webe

Pristupujte k platforme s vďakou (štart je bezplatný a máte príležitosť na množstvo sebarealizačných vecí) a rešpektom k jej pravidlám. Zabezpečte si účet dvojfaktorovou autentifikáciou. Pamätajte, ak nemáte radi túto platformu a neinvestujete do nej, nebude sa Vám tu dariť.

 

#19 ALT TEXT top tajomstvo pre SEO

Pomôžte rozpoznávaciemu systému Instagramu prečítať, čo je na obrázku cez kľúčové slová v ALT TEXT. Je to skryté SEO aj pre Google.

 

#20 KPI

Čítajte a vyhodnocujte štatistiky (ak figurujete ako účet tvorcu alebo firemný účet), odpozorujte úspešnosť obsahu vzhľadom na dosahy, ER a úroveň vykonania cieľovej aktivity (CTA) a optimalizujte témy, o ktorých píšete a hashtagy, ktoré používate. Ak je vašim primárnym cieľom predávať, kľúčové faktory úspechu sa prejavujú v zvýšenom počte objednávok z Instagramu. Ak je vašim primárnym cieľom populizmus, potom kľúčovými faktormi úspechu sú lajky, dosahy a komentáre.

Držím palce, aby ste čím skôr prekonali magickú hranicu 1000 followers na vašom biznis účte, potom sa to bude nabaľovať.

 

#BONUS TIP

Implementujte každý jeden z krokov postupne a zvyšujte saturáciu, ich paralelné vedenie a rozvetvujte kooperácie, ak chcete rásť v roku 2020. Efektívne využívaný Instagram je konzistentná práca pre odvážnych, ktorá bude generovať finančné výsledky. Berte ho ako integrálnu súčasť Vašej online marketingovej stratégie, živte ho s láskou, bude prekvitať a nosiť plody.

Množstvo obdobných tém riešime v mentoringovej skupine a verím, že sa k nám pridáte.

VIAC INFO

https://tamaragoncarova.sk/produkt/mesacne-vip-clenstvo/

Páčia sa vám moje články? Tak zadajte svoj email nižšie a žiadne ďalšie články vám už neujdú.

TAMI

 

O TAMI

Služby

Kurz

Spolupráca

 

KONTAKT

Tel. a WhatsApp:

SOC. SIETE

Facebook:

TikTok:

@insta.presso

SoundCloud:

YouTube:

NEWSLETTER