Barbie a umenie marketingu: Inovatívne prístupy, ktoré môžete využiť💰

od | júl 24, 2023 | Novinky | 0 komentárov

Nahliadnite do zákulisia marketingového víťazstva filmu Barbie a firmy Mattel

Návšteva Filmu Barbie je investícia do 2 hodinového propagačného príbehu viac ako 100 značiek a defilé dokonalého marketingu.

Najväčšími hviezdami Barbie nie sú Margot Robbie ako Barbie a Ryan Gosling ako Ken, ale filmový marketingový tím, ktorý sa podal invazívny výkon a prekonal horizonty bábiky Barbie na celospoločenský kultúrny fenomén. Organická viralita sa dosiahla množstvom mémov a paródii, filtrov a oslavných premiér filmu. Od tradičných reklám v TV, až po exponáty na ulici, titulky časopisov, rozhovory v talk show, módne show, tlačovky a kooperácie/partnerstvá so značkami, napr.:

Gap, Barbie x Bloomingdales, ružové kufre na kolieskach s luxusnou značkou na batožinu Beis, kapsulová kolekcia so značkou tenisiek Superga, viac balíčkov kozmetiky a starostlivosti o pleť, než som schopnýá spočítať, doplnky od značky Fossil a dokonca aj kompletná kolekcia oblečenia a doplnkov Hot Topic, značka nábytku Joybird ponúka radu sedačiek inšpirovaných Barbie Dreamhouse na ozdobenie vášho domova. V Brazílii je dokonca limitovaná edícia Barbie cheeseburgera od Burger King, ktorý je ozdobený ružovou omáčkou. Oslepujúce neónové kolieskové korčule Barbie od Impala Skate, ktoré sa stali virálnymi po uniknutí fotografií z natáčania.

Barbie Dreamhouse v Malibu, ktorý si môžete rezervovať na Airbnb
https://news.airbnb.com/barbies-malibu-dreamhouse-is-back-on-airbnb-but-this-time-kens-hosting/

Existuje tu dokonca Barbie Xbox, ktorý vyzerá ako malý domček pre bábiku. Bumble organizoval podujatie s online tipmi na zoznamovanie od Barbie a Kena. Rreklama Progressive Insurance odohrávajúca sa vo svete Barbie.

Stačí teraz vyhľadať akékoľvek kľúčové slová súvisiace s filmom a uvidíte, ako bežné farby vyhľadávača Google získavajú ružový odtieň a na obrazovke začnú blikať iskričky.

V skratke povedané, film Barbie zaznamenal mimoriadny úspech nielen vďaka hereckým hviezdam, ale aj prekvapivým úspechom ich marketingového tímu. Od ružových kolobežiek až po limitované edície fast food reťazcov, Barbie sa stala fenoménom, ktorý je nemožné prehliadnuť. Je to výzva pre všetky značky, aby sa inšpirovali jej úspechom a získali si srdcia zákazníkov pomocou kreatívneho marketingu a vyhľadávaných spoluprác. Leto 2023 je určite obdobím Barbie.

Využívanie nostalgie ako marketingového nástroja v prípade Barbie je geniálny krok od Mattelu (pri FisherPrice si to otestovali). Barbie má 65 rokov, čiže reálne mohla zasiahnuť 6 generácií žien, ktoré sa s bábikou Barbie hrali. Obdobie detstva sa spája s fantáziou, ružovou farbou (u dievčat), dobrými spomienkami, túžbou po originálnej Barbie od Mattela (nie kópiu ako za socíku) a stať sa prostredníctvom Barbie kýmkoľvek- ale hlavne šťastnou a nezávislou ženou.

Pred rokom som nahrala príbeh značky Mattel a v audioformáte si ho môžete vypočuť tu:

https://www.buymeacoffee.com/instaranajky/mattel-pribeh-barbie

“If you love Barbie, if you hate Barbie, this movie is for you”?

Tento rok teasing začal v apríli, kedy prišiel filter Barbie na sociálne siete a následne boli fotobúdky, že ste sa postavili do priestoru a vyzeralo to, že ste Barbie v krabici. Marketing produktov, filmu a konceptu je všade- od digitálu po psiu kefu- neviete tomu uniknúť- to je marketing.

Marketingová stratégia filmu Barbie sa zameriavala na využitie ružovej ako kľúčovej farby, ktorá je charakteristická pre túto značku. Ružová symbolizuje ikonický prvok Barbie a dokonale zapadla do témy filmu, ktorý zdôrazňoval silu dievčat. Vezmite si, že aj Instagram v povedomí je tiež taký „ružový“  a život Barbie imitujú influenceri.

Marketing bol koncipovaný ako stratégia „drobných smietok pečiva“ v pravidelných intervaloch rozosievaných počas roku. Postupne sa ľuďom predstavovali malé prvky filmu, ktoré podnecovali zvedavosť a viedli k vzniku diskusií. Kampane zahŕňali kombináciu plateného média, ako sú trailer alebo televízne reklamy, a organického média, ako sú virálne zábery na sociálnych médiách. Barbie má potenciál zavíriť mediálny priestor a generovať vysoké organické videnia

Suma za marketing presiahla 100 mil. USD a výsledkom bolo, že film bol takmer všadeprítomný, čo zahŕňalo spoluprácu s mnohými partnermi a značkami.

Cieľom bolo, aby film nebol len ďalšou marketingovou kampaňou, ale aby sa stal akousi hnutím. Okrem tradičných partnerov sa nadviazala spolupráca s menej očakávanými značkami, ako sú Crocs alebo Flo od Progressive Insurance. Niektoré značky sa samy rozhodli zapojiť do farebného schémy filmu. Módny svet na to rýchlo zareagoval a pridal sa k ružovej vlne. Áno, je to čistý konzum- pretože ľudia to tak chcú.

Barbie vstúpila do kultúry a stáva sa súčasťou kolektívneho zážitku.

Cieľom bolo zasiahnuť všetky cieľové skupiny:

  • Vytvoriť povedomie o značke Mattel
  • Cieliť na všetkých- preto film, TV a event marketing “If you love Barbie, if you hate Barbie, this movie is for you”?
  • Kolaborovať s viac ako 100 značkami
  • Mať zmluvu s WarnerBros
  • Rozšíriť značku Barbie za horizont „hračky“
  • Rast s pomocou frančíz (franchise)

No a možnosť si prenajať Barbie Home v Malibu je šialená: https://news.airbnb.com/barbies-malibu-dreamhouse-is-back-on-airbnb-but-this-time-kens-hosting/

Ak nie ste Mattel a nespolupracujete s WarnerBros, potom nemôžete cieliť na všetkých a všetci nemôžu byť vašimi klientmi/zákazníkmi.

Velikán vám môže poslúžiť na inšpiráciu a poučenie sa, čo všetko je marketing.

Ak potrebujete láskavého sprievodcu do sveta marketingu a vaše sociálne siete, už v septembri robím online naživo školenie STORYSELLING– pridajte sa!

P.S. tiež je ružový…hm, prečo asi?

Storyselling

Pridajte sa ku mne na Instagram pre aktuálne a svieže tipy z oblasti marketingu pre podnikateľov a tvorcov:

www.instagram.com/instaranajky

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.