Čo je to Instagram a ako funguje v roku 2020

od | jún 25, 2020 | Začíname s Instagramom | 0 komentárov

Čo je to Instagram a ako funguje v roku 2020

Vizuálna sociálna sieť, ktorú vlastní Facebook. InstaGram vznikol spojením termínov Instant Telegram– okamžitá pošta- je predurčený ku krátkemu a výstižnému obsahu v rôznych formách.

Užívateľ Instagramu sa môže nechať inšpirovať prezeraním stručného obsahu a/alebo využívať údaje, ktoré vlastní Facebook a za financie vďaka týmto údajom zvyšovať zisky, budovať značku a publikum (cez platenú reklamu). Facebook má Big Data o 2,7 mil. Slovákoch a 2,6 mld. ľuďoch celosvetovo.

Instagram si môžete založiť a spravovať cez počítač, ale primárne sú všetky funkcie prispôsobené pre prácu z mobilu.

Cieľom a motívom byť aktívny na Instagrame môže byť, že:

  • Ste podnikateľ a vidíte potenciál rastu biznisu na Instagrame, pretože je tu Vaša cieľovka
  • Ste marketér a máte ďalší strategický bod kontaktu s potencionálnym klientom
  • Ste tvorca obsahu alebo iného diela, ktorý chce vytvoriť publikum za účelom jeho speňaženia
  • Ste osobnosť, ktorá chce využiť silu online komunikácie a prepájania sa ľudí v mene spoločensky prospešného projektu
  • Ste osobnosť, ktorá chce mať vlastný mediálny kanál
  • Ste človek, ktorý sa chce nechať motivovať, inšpirovať a sledovať životy iných
  • Chcete relax a niečo pekné pre oko

Potrebné vybavenie: Potrebujete mobil, internet a emailovú adresu.

Začíname s Instagramom krok po kroku:

  1. Stiahnuť si aplikáciu Instagram
  2. Založiť si účet
  3. Vyplniť si popis, profilovú fotku
  4. Prepnúť sa na účet tvorcu alebo firemný účet (ak chcete Instagram využívať efektívne)
  5. Prepojiť si účet s Facebook fanpage
  6. Zapnúť si dvojfaktorovú autentifikáciu pre zabezpečenie účtu

Detailné videonávody k jednotlivým krokom získate v e-booku zadarmo na https://tamaragoncarova.sk/ebook-zadarmo/

Registrácia na Instagrame:

Návod na inštaláciu mobilnej aplikácie Instagram a vytvorenie si účtu

1.     Nainštalujte si appku Instagram (App/Google store)

2.    Ťuknite „Sign up“. Zadáte email a „next- ďalej“.

Alternatívou je „Log in with Facebook“, čím sa prihlásite údajmi ako do Facebookového účtu.

Zapamätajte si prihlasovacie údaje- email a heslo (zapíšte si ich).

3.    Ak sa registrujete emailom, vytvorte si „užívateľské meno/username“ obsahujúce kľúčové slová resp. názov značky  a „heslo/password“. Vypíšte informácie o profile a ťuknite „hotovo/done“.

4.    Ak sa registrujete cez Facebook, budete sa musieť prihlásiť svojim FB účtom.

! Odporúčam si vytvoriť IG účet cez IG mobilnú appku (nie cez web desktop verziu).

! Odporúčam si skontrolovať email, na ktorý registrujete Instagramový účet. Prístup k emailu a Instagramovému účtu by ste mali mať iba Vy. V prípade, že sa niečo stane, sa pri resete hesla nové heslo vygeneruje a pošle práve na túto adresu. Prihlasovacie údaje si poznačte buď do poznámok na PC/mobile alebo do kalkulačky hesiel.

Podľa oficiálnych pravidiel Instagramu účet nemôžete predávať a zverovať tretím stranám.

Video

Začíname s Instagramom

Krok po kroku si prejdete stiahnutie aplikácie Instagram na telefón a vyplnenie profilu. Základné nastavenia a terminológiu. Skvelý začiatok pre Váš Instagram.

https://vimeo.com/329888864/fcb6f9ea05

Štruktúra Instagramového účtu

Spravovať môžete 5-7 účtov na jednom mobilnom zariadení (nové verzie ios povoľujú 7-10 účtov). Stačí, že poznáte prihlasovacie údaje.

Pre začiatok sa naučte pracovať s jedným účtom na Instagrame. Poskúšajte a pohrajte sa s možnosťami.

Každý účet obsahuje:

–          Profilovú fotku (avatar)

–          Meno účtu a názov účtu (fungujú v SEO vyhľadávaní)

–          Bio (životopis)

–          Web link

–          Domovskú stránku

–          Vlastné novinky (feed)

–          Priestor pre príbehy/stories a LIVE vysielanie/naživo

          Highlights (vybrané stories, ktoré nezmiznú po 24 hodinách)

–          IGTV (dlhé videá od 1 min do 15 min. , resp. 60 min.)

–          DM (priame správy/direct message)

Video: Ako pridať fotku na Instagram

https://vimeo.com/331310118/7cea953d3a

HASHTAG sa stane Vašim SEO a FILTROM pre Instagram

Len tak si posledujte iných, ako a čo robia a venujte pár hodín prieskumu „konkurencie“ pre inšpiráciu. Pomocníkom na prieskum témy je mriežka/hashtag, po ktorej nasleduje kľúčové slovo bez medzery, napr.  #moda #podnikanie #uspech.

Hashtag sa používa na vyhľadávanie postov, ktoré boli pri pridávaní označené určitým kľúčovým slovom. V publikácií feedu (nástenka) sa môže pridať maximálne 30 hashtags a v stories max. 15 hashtags. Podľa kľúčových slov si nájdete relevantné účty, blogerov, firmy, témy pre sledovanie alebo inšpiráciu.

Stiahnite si sprievodcu hashtagmi ZADARMO a zefektívnite zvyšovanie organických dosahov na Instagrame

https://tamaragoncarova.sk/hashtagy-s-tami/

Pri publikácií fotky máte možnosť označiť- miesto (geotag), tému (hashtag), človeka (tag cez @ ….. ) alebo produkt (shoppable tag).

Hashtagy používate pri postovaní (publikácií) pre organické (bez zaplatenie) zviditeľnenie Vášho postu.

Instagram tip

Princíp tvorby obsahu (fotky, infografiky, videá, galérie, stories, live vysielania, igtv):

Instagram je fastfood– obsah má byť jasne uchopiteľný a pochopiteľný, trendy, stručný, vizuálne príťažlivý, odlišný od iných, organicky vyhľadateľný. Pozornosť užívateľa máte 3 s. ak ho zaujme audiovizuál, venuje Vám ďalších 5 s.- preto pointa v texte alebo videu ide do prvých 5 s. Čítanie textu, interakciu v stories si musíte zaslúžiť a pozretie viac ako 15 s. videa tiež.

V roku 2020 už automatizovanie followingu/unfollowingu, nakúpenie si botov a lajkov nepomáha účtu rásť a popri tom vykazovať konverzie (predaje alebo budovanie komunity).

Chcete rásť, potrebujete stratégiu. Chcete mať z Instagramu predajný a marketingový kanál? Potom mu potrebujete venovať čas a financie. Zadarmo, lacno a rýchlo to nepôjde.

Dom začíname stavať nie z vybetónovanej platne ani strechy, ale z nákresu/plánu. Strategický plán pre Váš Instagram pripravím aj ja, ale Vy musíte mať predstavu o „výsledku“. Viac info o TAMI, edukatívnom projekte instaranajky nájdete na https://tamaragoncarova.sk/instaranajky/

Cieľ mať veľa followerov nie je cieľ.

Odpovedajte si na otázku „chcem mať veľa followerov, načo?“ …lebo chcem mať spolupráce s firmami, ktoré mi budú platiť… prečo by mi mali platiť? Lebo združujem ich cieľovku a viem odprezentovať produkt výmenou za zárobok. To už je lepšie pojatie cieľa, jedná sa o cielené zbieranie publika za účelom predaja ich pozornosti zadávateľovi reklamy.

Úloha pre Vás predtým, ako idete na efektívne využívanie Instagramu v službách svojej značky, osoby alebo firmy:

-Určiť si cieľ a funkciu Instagramu

-Vytvoriť si stratégiu a plán

-Pochopiť, akých ľudí chcete mať na účte a ako ich viete na účet prilákať

Ako Instagram funguje

Instagram je postavený na umelej inteligencii vo forme algoritmu, ktorý kvalitu a popularitu obsahu hodnotí podľa reakcie ľudí na tento obsah. Zjednodušene- ľudia čítajú, pozerajú, klikajú na obrazovku/interagujú? Instagram vyhodnocuje tento obsah ako kvalitný a zobrazuje ho viacerým užívateľom siete prstencovito podľa záujmov, nedávnych interakcií, psychotypu, preferencií, záujmov, prepojení, geolokácie, atd´. Ak je Váš obsah predajný, je zrejmé, že lavínu dosahov, interakcií a lajkov nezískáte, ale získate predaje, ak ste si zaplatili reklamu „pay to play“. Celkom fér- vysokú viditeľnosť zadarmo získate za „obľúbený obsah“ a viditeľnosť za peniaze získate za „predajný obsah“.

Čo pridávať na Instragram

Obsah (audiovizuálny) je strava. Na stravu príde zver. Akú stravu (obsah) poskytujete, takú zver (followera) získate. Tajomstvom je konzistencia pridávania obsahu (3x týždenne každý týždeň), lebo keď zver dlho nekŕmite, zomrie. Preto sa miesto na hlavné pridávanie obsahu volá „feed“ od angl. kŕmiť- vy kŕmite sieť obsahom, ľudia majú čo konzumovať, sieť Vás odmení viditeľnosťou a pozornosťou 30-40 percent Vášho followerského publika. Ak nekŕmite sieť obsahom a neplatíte si reklamu, nič neočakávajte.

Všetky obsahy (fotky, videá, galérie, stories alebo vysielania naživo) nemajú trvať dlho. Sú to ochutnávky zaujímavosti a postrehov, zákulisia a inšpiratívnych podnetov. Jasnou a zrozumiteľnou podobou necháte sledovateľa nahliadnuť a ochutnať časť  informácie/produktu/služby/projektu/udalosti.

Priebeh komunikácie na Instagrame

Až keď ochutnávka zaujme (trvá 3 sekundy), užívateľ IG (pozn. skratka pre InstaGram), prejde na IG účet a pozrie si jeho tematiku. Na základe aktuálnosti témy, riešenia potreby, užitočnosti alebo zaujímavosti profilu sa rozhodne, či stlačí modré tlačidlo „sledovať“ alebo nie.

Od bodu, kedy tlačidlo sledovať /follow stlačí, stáva sa sledovateľom/followerom účtu a majiteľa účtu čaká práca- zaujať, udržať, komunikovať a konvertovať tento „studený kontakt“ na stáleho sledovateľa a verného klienta.  Komunikácia medzi majiteľom účtu a sledovateľom sa prevažne deje ešte predtým, ako sledovateľ má vytvorenú potrebu k nákupu.

Cez vzťah, konzistentný obsah a komunikáciu sa z pasívne sledujúceho followera stáva interagujúci fanúšik účtu na Instagrame (lajkuje, komentuje, píše správy Direct Message, sleduje vysielania naživo, ukladá si posty alebo hlasuje v stories).

Po štádiu interakcie prichádza štádium konverzie, kedy cez predajne zaobalený účet dáte ponuku (predaj/odoberanie noviniek/návštevu podujatia). Magicky sa tak Váš sledovateľ mení na klienta a je medzi vami obchodný, ale aj osobný vzťah. Výnimkou je, ak človek prišiel k Vám ako “zohriaty” potencionálny zákazník, má na Vás odporúčanie alebo Vás videl v médiu, potom Vašou úlohou je okamžitý predaj bez nutnosti zohrievania.

Verím, že tento stručný sprievodca začiatkov na Instagrame sa Vám páčil. Máte aplikáciu Instagram nainštalovanú, účet založený a môžete sledovať témy a ľudí podľa záujmu. Nezabudnite dať follow https://www.instagram.com/instaranajky/ a môžete sa tešiť na množstvo noviniek zo sveta Instagramu, marketingu a podnikania.

 

Prečítajte si e-book pre začiatočníkov ZADARMO na adrese: https://tamaragoncarova.sk/ebook-zadarmo/

Páčia sa vám moje články? Tak zadajte svoj email nižšie a žiadne ďalšie články vám už neujdú.

TAMI

 

O TAMI

Služby

Kurz

Spolupráca

 

KONTAKT

Tel. a WhatsApp:

SOC. SIETE

TikTok:

SoundCloud:

NEWSLETTER