Novinka, ktorá potešila majiteľov blogov a biznisov. Instagram guides si môžete vytvoriť aj Vy a zoskupíte obsah do tematických okruhov. Je to niečo ako agregátor obsahu pod ikonkou brožúrky nad feedom jednotlivých účtov.
Načo sprievodcu/guide môžete využívať:
Ak ste bloger– využívajte ho pre odporúčanie miest, produktov a iných tvorcov. Instagram nechce, aby ste presmerovávali Vaše publikum mimo Instagram (na blog), ale aby ste tipy a odporúčenia zhrnuli ako podkapitoly jedného sprievodcu. Vytvoríte sprievodcu najkrajšími mestami alebo top kaviarňami v meste.
Ak ste biznis– využívajte ho pre spolupráce s lokálnymi biznismi, pripravte Vianočné kolekcie z vlastných produktov, zahrňte posty publikované influencermi do tématickeho okruhu publikácií vo feed.
Ku každému postu v sprievodcovi píšete dôvod, prečo si práve tento post prečítať a prečo sa nachádza v tomto sprievodcovi (limit postov združených v 1 guide je 30).
Dáva Vám to možnosť sa venovať na jednom IG účte aj viacerým témam a viacerým segmentom cieľovky. Kategorizáciou obsahu do sprievodcov tak pozývate nového potencionálneho klienta/čitateľa do rýchlo-prehľadu užitočností a výhod spolupráce s Vami/nákupu od Vás.
Navštívte @instaranajky a inšpirujte sa sprievodcom edukatívnymi návodmi či informáciou o produktoch. Mimochodom, link sprievodcu si môžete skopírovať a umiestniť aj mimo Instagram, takto:
Výhodou je možnosť jednotlivých značiek/biznisov spolupracovať, ako aj obsahovo rozriediť predajné posty firmy s obsahom od influencerov/tvorcov obsahu.
Staňte sa sprievodcom obsahom na vlastnom Instagramovom profile
Instagram oznámil, že chce pre užívateľov zjednodušenú orientáciu v obsahu “easily discover recommendations, tips, and other content” obľúbených tvorcov (posts) ale aj biznisov (shops).
Pozitívom je, že pri vytváraní zoznamu môžete vložiť krátky popis a komentár. Robíte akoby virtuálneho sprievodcu top obsahom pre nového/staronového užívateľa. Ak ho popis zaujme, kliknutím sa dostane priamo na daný post (predtým sme museli kategorizovať cez hashtagy).
Môžete usporadúvať do 3 kategórií:
-publikácie s geolokáciou (aj od iných tvorcov)
-publikácie s nákupnými štítkami
– posty (svoje alebo od iných tvorcov, ale mali by ste ich predtým uložiť cez vlajku)
Logicky z celého vynovenia interface Instagramu vyplývajú 3 veci:
- Vysoký ranking sa pripisuje uloženým postom a využívania novej funkcie „guides“;
- Otvorenejšie spolupráce viacerých tvorcov a biznisov, ktorí sa venujú rovnakej téme;
- Vysoké dosahy má Reels, lebo ho algoritmus podporuje ako jedinú organiku na Instagrame;
- Obchodníci získali vzácny priestor priamo na lište a Instagram je oficiálne „online hypermarketom“;
Max. počet postov v 1 guide je 30 postov. Popis je max. 2220 znakov; titulok- 40 znakov a je povinný;
Guide podlieha dodatočnej úprave, posty sa dajú premiestňovať.
Po publikácií prvého guide na lište nad feed pribudne nová ikonka.
Pripravila som pre Vás krátky videonávod, ako guide vytvoriť, verím, že sa Vám bude páčiť a pozdieľate so známymi:
https://www.instagram.com/p/CHw5rEcHqvk/
Guides môžete v príbehu zdieľať aj vy aj ktokoľvek iný obdobne ako IGTV.
Ak sa chcete naučiť pracovať s biznis funkciami Instagramu efektívne tak, aby Vám prinášal do biznisu klientov a čitateľov, pridajte sa do mesačného skupinového mentoringu Strategický Instagram. Spracujeme vašu unikátnu stratégiu rastu na socials!
Prihlásenie prebieha tu:
Budem sa tešiť na našu spoluprácu!
Vaša TAMI
info@tamaragoncarova.sk