KOMUNIKUJTE NA INSTAGRAME AKO VOLODYMYR ZELENSKYJ

od | apr 27, 2022 | Analýza profilu | 0 komentárov

Volodymyr Olexandrovič Zelenskyj – majster strategickej komunikácie a leadershipu

Čo sa môžete od tejto osobnej značky a tváre boja za slobodu ukrajinského národa naučiť.

Minulosť

Už ako úspešný herec a majiteľ producentskej spoločnosti „kvartal 95“ Zelensky po účinkovaní v seriáli „Sluha národa“ kde si prezidenta zahral mal v roku 2018 na Instagrame 1 mil. followerov.

Discovery chanel natočila polhodinový dokument o Zelenskom „The man who took on Putin“, ktorý uviedli koncom marca 2022. Pojednáva o priateľskej povahe prezidenta a jeho schopnosti byť súčasťou národa. Je hercom so špecializáciou komika, preto veľmi empaticky vie vycítiť a spozorovať okolie, ľudí, ich naladenie a správanie sa, aby maximálne lokalizoval humor a držal sa prítomného okamihu. Vzdelaním je právnik a mnohí jeho spolupracovníci si v ňom vážia líderské schopnosti, workoholizmus, IQ a EQ a chladnú hlavu.

Kandidatúra na prezidenta Ukrajiny

V roku 2019 kandidoval za prezidenta Ukrajiny naozaj a zvíťazil voľbou ľudu.  Prezentuje silný odkaz „showmen sa môže stať prezidentom“. Ukázalo sa, že „komik“ vie riadiť armádu v čase vojny a vyjednávať so svetovými veľmocami s predložením náročným požiadaviek. Politickú kampaň s výzvami ho voliť viedol výlučne na sociálnych sieťach najmä Instagrame. Namiesto tradičnej predvolebnej kampane mal iba minútové videá na Youtube a Instagrame. Išiel proti zaužívaným formátom, kedy kandidát cestuje po krajine a ľudom adresuje sľuby.

Rozhodné víťazstvo vo voľbách zlomilo tradičný politický systém Ukrajiny.

Po vypuknutí vojny sa zmenil zo sluhy národa na lídra národov. Šikovne pracuje s médiami a informáciami aj na svojich sociálnych sieťach. Jeho vyjadrenia sa stávajú virálnymi typu „nepotrebujem odvoz, ale muníciu“ keď mu západní partneri ponúkli evakuáciu pri prvých výbuchoch v Kyjeve. Návyk pracovať so sociálnymi sieťami mu teraz efektívne slúži pri zvestovaní vojenských správ a komunikácie s ľuďmi. Jeho manželka má telegram kanál zasvätený tomu, aby sa ľudia delili príbehmi a posielali videá/fotky real time.

Vidíme skvostnú prácu jeho kolegov a vojenského stratéga Arestovycha, ktorí každý deň upokojujú ľudí a tvrdia, že Ukrajina je odsúdená na víťazstvo, všetko postavia znovu, pomstia mŕtvych a život bude lepší „Všetko bude Ukrajina, Sláva Ukrajine. Hrdinom Slava.

Možno si poviete, čo už len s tým má sociálna sieť? Povieme si o 7 faktoch online propagácie aktuálneho prezidenta Ukrajiny a aké úkony na sociálnych sieťach a v messengeroch mu dopomohli k výhre v prezidentskej kampani.

ONLINE SILA ZELENSKÉHO

  1. Predvolebnú kampaň zveril agentúre SMMStudio, ktorá dovtedy robila propagáciu kurzov makeupu pre začiatočníčky, salóny epilácie laserom či na webináre o crypto.
  2. Podľa slov vtedajšieho riaditeľa agentúry Michaila Fedorova (aktuálneho najmladšieho ministra digitálnej transformácie Ukrajiny) celkový rozpočet online kampane bol 270 000 USD. Z toho 70 000 USD si nechala agentúra s 8 zamestnancami, ktorá na kampani pracovala 4 mesiace a 200 000 USD minuli na cielenú reklamu na Facebooku/Instagrame, Google Ads/YouTube.
  3. Reklamní špecialisti spustili 2200 reklamných kreatív na Instagrame/Facebooku. Pre zaujímavosť si ich môžete pozrieť v oficiálnej knižnici reklám Facebooku
  4. Špecialisti pre sociálne siete sa pokúsili o kampaň s hashtagom #lopatachallenge ale koncept podporili len 2 macroinfluenceri.
  5. Tím digitálnych marketérov Zelenského (komanda Ze) využívali nové nástroje, napr. telegram chatbota @de_dilnytca_bot pre vyhľadávanie najbližšej volebnej miestnosti, interaktívny rámček profilovej fotky na Facebooku či 16 agitačných súborov nálepiek pre telegram (viac ako 100k použitých užívateľmi).Výsledkom bolo umiestnenie medzi TOP 3 Telegram kanály Ukrajiny 2019.
  6. YouTubom bol poverený komik Ruslan Hanumak s polmiliónom odoberateľov.
  7. Traffic na web bol nižší ako u konkurenta Poroshenko, ale doba zdržania sa na webe bol dvojnásobne dlhšia. Podľa SimilarWeb referálny traffic išiel z reklamy umiestnenej na pirátskych stránkach pre pozeranie filmov a seriálov (Comedyportal, Kinogo, Evebro).

Zdroje: Ad Transparency Tools, SimilarWeb, Livedune, Tgstat, Лiga Tech

Dávid sa postavil Goliášovi

Čo sa môžeme naučiť zo stratégie boja Goliáša a Dávida a PR zručností lídra Ukrajiny- Volodymira Zelenského – marketéri, podnikatelia, CEO, lídri a osobnosti verejného života. Osobná značka Zelensky presiahla územie Ukrajiny a značka Ukrajiny sa buduje cez intenzívne PR a podporu „zahraničnej“ tlače a novinárov. Standingovation a jasne formulovanie požiadaviek autentickým prejavom z bunkra počas online hovoru s U.S. Kongresom emočne zasiahlo mnohých ľudí aj mimo politiku.

Podpora Fedorova, najmladšieho ministra (33) digitalizácie, s využitím partizánsko-digitálnych techník cez kooperáciu s hackermi, tlak na medzinárodné firmy pre odstrihnutie Ruska od internetu, obmedzenie bankových prevodov či využívanie služieb Apple/Google pay,  vyžiadanie internetového spojenia od Elona Muska pre doplnenie digitálnej blokády. Vojna a izolácia Ruska tak prebieha “LIVE” na sociálnych sieťach, cryptodigitálnom svete a komunitách. Od vypuknutia vojny založil cryptofund, kde vyzbieral viac ako 60 000 USD na zbrojenie Ukrajiny.

  • Optika komunikácie priamo z poľa boju selfie videá na sociálne siete;

 

  • Líderstvo je charakterová kvalita, ktorá sa prejaví v kríze. Viesť ľudí, operatívne a strategicky riešiť problémy a riadiť tím.

 

  • Autentický prejav vo vojenskom tričku a mikine, bunkre, sirény, pozostatky miest, ľudskosť a empatia- schopnosť počúvať ľudí.

 

  • Dosah v médiách celosvetového rozmeru a na udalostiach typu Grammy Awards, kde silným príbehom strhuje emócie na podporu ukrajinských ľudí a „detí, ktoré už nikdy nenakreslia obrázok pre mamu…“ a vyzýva celebrity, aby nemlčali o utrpení na sociálnych sieťach, TV či médiách. Za 14 dní od vypuknutia vojny na Ukrajine rečník s 10 parlamentmi rôznych krajín.

 

  • Presah- žiada každého občana sveta, aby tlačili na svojich politikov, aby zastavili krviprelievanie. Je to tlak zospodu pretože Ukrajina môže viesť boje len s finančnou a vojenskou pomocou západných krajín;

 

  • Lead by example– odvaha lídra vo vedení v prvej línii a dôvera ľudí, lebo pochádzate z týchto ľudí. Sila komunity tvorí jadro efektívnej komunikácie. „Nepotrebujem odvoz, ale muníciu“. Spojil národ a prezentuje pevné osnovy pre obranu „toto je naša zem, naša krajina, naše deti. Budeme sa brániť“. Adresuje „my“ „naše“ čím ukazuje na to, že je súčasťou národa a tímu.

 

  • Byť vidieť a komunikovať efektívne (stručne, jasne, pokojne s občanmi a emotívne s pátosom so zahraničnými lídrami a médiami) cez masové média, nad ktorými máte kontrolu- rýchlosť odkazu napr. selfie videá na sociálnych sieťach. Pokročilá práca s kamerou, plynulé ovládanie angličtiny a komunikácia s publikom vzhľadom na jeho historickú pamäť a mentalitu globálne.

 

  • Transparentnosť, ako kľúč k dôveryhodnosti, dôvere a kooperácii.

 

  • Aktivita a činy- reálne kroky, rokovania, stretnutia, PR, lobbing, žiadosť o činy od „západného sveta“.

 

  • Stmeľovanie a inklúzia- súdržnosť ľudí a viera vo víťazstvo. Stačilo, že Peter Schiff, CEO Euro Pacific Capital sa vyjadril na neformálne oblečenie Zelenského, ľudia na sociálnych sieťach ho „rozniesli na kopytách“. Jeden z tweetov: “Is this a joke? Kyiv is under brutal assault with mass civilians being killed and Zelenskyy should worry about a suit?”

  • Vojnový konflikt s intenzívnou informačnou agendou, ktorý prvýkrát množstvo ľudí sleduje práve cez TikTok/YouTube. Sociálne siete a spojenie cez Starlink umožnilo dokumentovanie (aj fejkovanie) záberov priamo realtime z miest boja.

 

  • Využívanie moderných zbraní: nové technológie, internet, digitálny aktivizmus a crypto financie.

 

Lekcia 1: Hovorte krátko, úprimne a k veci

– pochvala a podpora národa

– výzva k ruskej armáde, aby necestovala na Ukrajinu

– výzva k NATO pre doručenie zbraní

– výzva k celému svetu podporiť Ukrajinu, humanitárnu pomoc a prijatie rodín

 

Lekcia 2: Odkaz prispôsobuje rôznym publikám

– každému pripomenie to, čo ho bolí /židom- holokaust, britom- bitku o Britániu…)

– dokonale pozná svoje publikum

 

Lekcia 3: Využíva zapamätateľné frázy

– hotové citáte pre média, tričká, slogany

– za známku hlasovali občania na Instagrame

 

 

Keby Zelensky o týždeň robil seminár o „Leadershipe“ išli by ste? Píšte do komentára.

Tento príspevok nie je politicky ladený, ale vyzdvihuje silu osobnosti, ktorá strategicky a efektívne vie dosahovať výsledky aj v čase vojny cez komunikáciu na sociálnych sieťach. A mnohí z váš pochybujú, či je Instagram/YouTube vhodnou platformou pre vás…

Je to platforma, kde sa vyhrávajú voľby a spája národ. Je to nástroj. Učte sa s ním rovnako bravúrne pracovať ako to zvládol Zelensky.

Volám sa TAMI a venujem sa rozvoju vašich schopností komunikovať efektívne, strategicky a konverzne na sociálnych sieťach. Usporadúvam vlastné offline školenia ale som aj školiteľom vo firmách. Ak by ste si priali komunikovať na inej úrovni ako vaši konkurenti, napíšte mi info@tamaragoncarova.sk

Najbližšie sa môžeme vidieť online na LIVETALKU S MÁRIOU BERNÁTHOVOU kde veľmi otvorene sa pobavíme o mojej osobnej značke TAMI ale aj osobe Tamare a mám pripravené aj mnohé zaujímavé bonusy. Stretnutie je platené, preto si rezervujte svoje miesto na ZOOM tu: https://www.liveslow.sk/bez-mejkapu-s-tamarou-goncarovou-livetalk-10-5-2022

Ste pozvaní, vítaní a vážení! Tešíme sa na vás!

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.