Ako je to s platenou verziou Meta v EU a možnosťou spúšťať reklamné kampane pre vaše účty na Instagrame, Facebooku a WhatsAPP?

od | jan 3, 2024 | Novinky, Začíname s Instagramom | 0 komentárov

Predplatenie používania Produktov Meta bez reklám (spoplatnené od 9,99 Eur po 12,99 Eur/mes.) obmedzuje vašu možnosť inzerovať a monetizovať pomocou reklám

Táto funkcia je dostupná len v Európskom regióne.

Vzhľadom na meniace sa zákony si môžete vybrať, ako bude Meta používať vaše údaje na účely reklám. Môžete sa rozhodnúť predplatiť si používanie Meta produktov bez reklám alebo ich môžete používať bezplatne s reklamami.

Stalo sa vám, že ste chceli spustiť reklamu/zaboostovať príspevok na Instagrame a vybehlo vám takéto upozornenie?

Ak sa rozhodnete pre predplatné, nebude vám Meta zobrazovať reklamy a vaše údaje sa nebudú používať na účely reklám. Z tohto dôvodu už nemôžu umiestňovať reklamy na váš obsah ani vedľa neho.

Predplatné na používanie našich produktov bez reklám ovplyvňuje vašu možnosť spúšťať reklamy a zúčastňovať sa na partnerských reklamách. Predplatné ovplyvňuje aj vašu možnosť zarábať peniaze prostredníctvom Meta produktov.

Ak máte predplatné, nasledujúce možnosti už nie sú pre vás k dispozícii, pretože by si to vyžadovalo používanie vašich údajov na účely reklám:

Ak je niektorý z týchto typov reklám pri zakúpení predplatného aktívny, sú tieto reklamy počas trvania predplatného vypnuté. Stav svojich kampaní môžete skontrolovať v nástroji Správca reklám. V prípade monetizačných funkcií tvorcov ovplyvnených predplatným vám budú vyplatené všetky príjmy, ktoré ste získali do dňa zakúpenia predplatného. Vaše zárobky sa následne zablokujú.

Ak si zakúpite predplatné, naďalej môžete spúšťať tieto typy reklám:

  • propagácia príspevkov alebo spúšťanie reklám pre stránku, ak daná facebooková stránka nie je prepojená s instagramovým účtom, ktorý má predplatné na používanie produktov Meta bez reklám.

Vedzte, že vás Meta vyzýva používať možnosť “s reklamou” čiže zadarmo bez predplatného.

Ak ste si zakúpili predplatné a ste oprávneným tvorcom, naďalej môžete využívať nasledujúce monetizačné funkcie:

Existujú tri hlavné spôsoby, ako môžu mať inzerenti naďalej obmedzenú svoju schopnosť inzerovať alebo monetizovať vďaka reklamám:

  1. Používatelia v EÚ, EHP a Švajčiarsku, ktorí sú mladší ako 18 rokov, majú obmedzenú možnosť spúšťať reklamy a zúčastňovať sa na partnerských reklamách, ako aj možnosť zarábať peniaze prostredníctvom našich produktov.
  2. Používatelia v EÚ, EHP a Švajčiarsku s reklamnými účtami na Facebooku alebo Instagrame vo veku 18 rokov a viac, ktorí sa ešte nerozhodli, či chcú naďalej používať Facebook alebo Instagram zadarmo s reklamami alebo si chcú predplatiť používanie bez reklám, budú mať obmedzenú možnosť upravovať existujúce kampane alebo vytvárať nové kampane, kým toto rozhodnutie neuskutočnia.
  3. Používatelia v EÚ, EHP a Švajčiarsku s reklamnými účtami na Facebooku alebo Instagrame vo veku 18 rokov a viac, ktorí sa rozhodli predplatiť si produkty Meta bez reklám, budú mať obmedzenú možnosť spúšťať reklamy a zúčastňovať sa na partnerských reklamách.

Bežné prípady, keď inzerent nemôže spúšťať reklamy:

  • Inzerent ešte neuskutočnil rozhodnutie týkajúce sa jeho firemného účtu (účtov) na Instagrame. V tomto prípade sa inzerentovi alebo osobe, ktorá v jeho mene spúšťa reklamy, zobrazí chybové hlásenie, že sa musí prihlásiť do príslušného instagramového účtu a v mene tohto účtu sa rozhodnúť, či si predplatí používanie produktov Meta bez reklám alebo ich bude používať zadarmo s reklamami. Táto výzva na voľbu sa zobrazí hneď po otvorení aplikácie Instagram alebo webu s Instagramom.
  • Inzerent sa rozhodol predplatiť si používanie produktov Meta bez reklám a potom sa pokúsil spúšťať reklamy na Instagrame alebo propagovať príspevky pre facebookový účet. Inzerentom alebo ľuďom, ktorí spúšťajú reklamy v mene inzerenta, sa zobrazí chybové hlásenie, že vzhľadom na to, že účet má predplatené používanie produktov Meta bez reklám, nemôžu spúšťať reklamy na Instagrame ani Facebooku. Títo používatelia môžu kedykoľvek spravovať svoje predplatné a aktualizovať svoju voľbu tak, že prejdú do časti Preferencie reklám.
  • Inzerent sa snaží spúšťať reklamy pre facebookovú stránku, pričom táto stránka je prepojená s instagramovým účtom, ktorý si zvolil predplatné bez reklám. Inzerentom sa v takom prípade zobrazí chybové hlásenie s informáciou, že keďže si predplatili používanie produktov Meta bez reklám, nemôžu spustiť reklamu v Správcovi reklám. V prípade týchto používateľov by bolo potrebné, aby vlastník prepojeného instagramového účtu prehodnotil svoju voľbu, čo je možné urobiť kedykoľvek v časti Preferencie reklám, alebo aby zrušili prepojenie daného instagramového účtu.

Zrušenie predplatného

Pri rušení predplatného postupujte podľa týchto pokynov. Zrušenie sa spracuje na konci vášho fakturačného obdobia. Po spracovaní zrušenia predplatného môžete pokračovať v reklamných kampaniach, vytvárať nové reklamné kampane a monetizovať prostredníctvom nástroja Reklamy v Reels a instreamových reklám (ak na to máte nárok).

Predčasné zrušenie predplatného

Oprávnené reklamné alebo monetizačné funkcie budete možno môcť obnoviť pred koncom fakturačného obdobia zrušením predplatného a požiadaním o refundáciu do 14 dní od začiatku predplatného. Zrušiť predplatné a požiadať o refundáciu musíte prostredníctvom platformy, kde ste si predplatné pôvodne zakúpili (napríklad Meta Pay, Apple alebo Google). Zrušenie a žiadosť o refundáciu podliehajú pravidlám platformy, kde ste si predplatné pôvodne zakúpili. Prečítajte si viac o refundáciách za predplatné.

Zdroj: Meta

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.