Novinky Instagramu máj 2022

od | máj 1, 2022 | Novinky | 0 komentárov

Instagram neustále prináša novinky, o ktorých by ste mali vedieť ako prví. Ak ste podnikatelia a chcete vedieť tieto novinky aj efektívne implementovať do vašej marketingovej komunikačnej stratégie, pozývam vás do uzavretého klubu https://www.buymeacoffee.com/instaranajky  

TOTÁLNY GAMECHANGER je test, ktorý pravdepodobne nadobudne reálne kontúry, ODSTRÁNENIE POČTU FOLLOWEROV z profilu. Bude sa zobrazovať len ´”others”. Najobľúbenejšia metrika Instagramu (počet followerov) je ego-záležitosťou a nikdy nevypovedala o zdraví a interaktívnosti komunity ani o predajoch, avšak každý sa snažil dosahovať méty 10K (aby bolo v story “swipe up”) potom 50K, aby si ostatní mysleli, že účet za niečo stojí a je populárny. Instagram sa tak mení výrazne nielen v náhľade na full screen feed prioritizujúci formát vertikálneho videa, ale aj v podobe komunikácie s followermi.

Čo si myslíte o tom vy? Dajte mi vedieť a pridajte sa do uzavretého VIP klubu pre viac stratégii, stretnutí či tipov.

Foto: Michaela Vojtková

VIP KLUB

Staňte sa VIP členom a podporovateľom projektu INSTARAŇAJKY a získate EXKLUZÍVNE BONUSY!

Pridajte sa ku skvelej komunite a získajte podporu, ktorú vaše podnikanie/projekt potrebuje!

-Top novinky Instagramu, TikToku a Facebooku pre podnikateľov aj s návodmi pre implementáciu

-Odpovede na vaše otázky počas skupinového ZOOM callu 1x mesačne

-1x za týždeň praktický tip pre vaše sociálne siete priamo na email

-Výhodné ponuky, špeciálne ceny na eventy/workshopy/produkty od TAMI

-Prístup k celej knižnici publikácii, návodov a tipov- 65 publikácií len za 25 Eur/mesačne a ukončíte kedykoľvek

Videoukážka členskej zóny:

https://vimeo.com/705062900/44d380cfb5

NOVINKY INSTAGRAMU MÁJ 2022

  1. Možnosť filtrácie (srdiečko) komentárov, označení, nových followerov atd´. pomáha pri lepšom manažovaní Instagram interakcií. Pozrite si videonávod ako nato: https://www.instagram.com/p/Cc7CWUhqPMl/ oveľa viac návodov a aktuálnych článkov nájdete vo VIP platenej zóne, kliknutím sem si prečítajte viac: https://www.buymeacoffee.com/instaranajky
  2. Galéria je najinteraktívnejším formátom v Instagram Feede podľa later.com s priemerným zapojením publika 3,7 percent (v porovnaní s jednopercentným videom či samostatnou foto). Reels je podľa mňa ešte viac engagementová vec, ale má samostatný algoritmus a preto jeho štatistiky sú výlučne pre Instagramové oči.
  3. Instagram uprednostňuje odteraz originálny obsah, tzn. prevzatý obsah tobôž s logom inej sociálnej siete či od iného tvorcu bude mať nižší dosah. Instagram chce podporiť tvorcov, aby tvorili a mali vyšší engagement práce originálneho obsahu. Posvieti ponovom na účty agregátory, také, ktoré združujú obsah podľa témy (nevytvárajú ho) , napr. združené účty populárnych meme. Na jednej strate super novinka pre tvorcov, na druhej strane horšia viditeľnosť postov od užívateľov produktu, ktorý biznis účet zdieľa.
  4. Instagram už neumožňuje vložiť reklamu do videa vo feede (in-stream video). Ako alternatívu umiestnenie reklamy ponúka „Reels- filmové pásy“. Je to predznamenanie toho, že všetky videá zlúči do jedného scrollovateľného feedu typu TikTok (full-screen formát).
  5. Instagram reels prechádza mnohými zmenami a šikovnou funkciou bude „šablóna- template“. Cez tri bodky si to reels, ktoré sa vám páči, dáte ako šablónu, nahráte vlastné foto/videá a automaticky sa vám zosynchronizuje hudba, čas, videá. Navyše už niektorí užívatelia môžu využívať 90 sekundovú dĺžku reelsov. Na reels si posviecuje aj samotný Instagram, ktorý sa vyjadril, že 20% celkového času tráveného na Instagrame trávia ľudia pozeraním reelsov.
  6. Instagram testuje formát vertikálneho feedu a stories, čo znamená, že sa úplne bude podobať na TikTok kedy scrollujete palcom zdola hore pri prezeraní nového obsahu a rovnako viac linkov v BIO (nielen 1 webový odkaz resp. využívanie rozcestníku inej appky ako mám ja beacons.ai).
  7. Pribudne nový tab (časť) pre obsah/posty, určený platiacim odoberateľom (zatiaľ testované v USA) s takou korunkou, čím môžete váš edukatívny/hodnotný obsah speňažovať priamo na Instagrame bez webu či patreonu.
  8. Vaše highlights (zaarchivované stories) už mnohí môžete premeniť na filmový pás (reels), tu je návod
  9. Instagram LIVE vysielania naživo konečne by malo mať svoj vlastný odporúčací algoritmus „Explore LIVE“, aby sa vaše vysielanie naživo nedostávalo na oči len vašim followerom ale užívateľom Instagramu, ktorí vás nepoznajú- očakávam teda vyšší počet sledovateľov LIVE.
  10. Budeme môcť si pridať do profilu v časti „MENO“ viac ako 30 znakov– čo je super, lebo to sú tie kľúčové slová, ktoré pomáhajú vo vyhľadateľnosti vášho profilu (áno, aj na GOOGLE).
  11. Každý utorok idem LIVE o 8:00 na účte INSTARANAJKY  na Instagrame a rada odpoviem na vaše otázky, takže sa nezabudnite pridať a počastovať aj mojich hostí pozornosťou a lajkom.
  12. Instagram má novú nálepku v príbehu „scheduled- naplánované“ pre udalosti a užívatelia po zakliknutí dostanú aj upozornenie, že sa udalosť blíži.
  13. Veľká zmena Instagramu- vítajte v ére vertikálneho videa podnikatelia a tvorcovia.Šéf Instagramu Adam Mosseri pred pár mesiacmi vyhlásil, že Instagram už nie je photosharing app, čím spustil debatu vektoru, kam Instagram spolu s tvorcami a biznismi smeruje. Dnes vidíme prvé testy nového náhľadu feedu- obrazovky užívateľa, ktorý vstúpi na Instagram.Fotky, texty a galérie (viac foto/video za sebou) definitívne idú do úzadia a nebudú získavať takmer žiadne interakcie. Instagram sa stáva TikTokom v náhľade na obrazovku. Pozrite si testovaný náhľad a uvedomíte si, že jediným nosným formátom je krátke atmosférické video (s titulkami) či klipy tipu Reels.

    Príchod krátkeho videa zaznamenali aj ostatné sociálne siete, čiže pre vás to znamená, netvoríte videá- nie je vás vidno!

    Test je už oficiálne k náhľadu tu:

    https://twitter.com/i/status/1523700012152016897

  14. Webový odkaz v BIO bude mať viac možností pre umiestnenie linkov, napr. na váš Facebook, web či iný link. Doteraz sme museli využívať appku 3. strany tipu lintree alebo beacons, ale Instagram testuje integrovanú možnosť pridávať viac linkov do BIO.
  15. Instagram po dlhom bránení sa prešiel na formát TikToku a testuje možnosť zdieľania obsahu/reshare iným užívateľom. Odkloní sa od svojej pôvodnej filozofie, že chce podporovať len originálny obsah. Na druhej strane účty na Instagrame získajú vyšší dosah a nemusí sa nato využívať appka 3. strany či len zdieľanie do story. Takto zdieľaný príspevok sa objaví v explore page užívateľa alebo nebude zahlcovať jeho feed (bude v samostatnej záložke).
  16. Instagram zagresívnil farebnú škálu svojich brandových vizuálov a pridal aj samostatný font.
  17. Našou úlohou bude v nasledujúcom období sa na túto zmenu pripraviť a prispôsobiť komunikáciu.Podnikatelia, ktorí boli zvyknutí na určitý štandard komunikácie, publikovania a interakcií na sieti musia zmeniť taktiku. Nestačí robiť, čo ste robili pred rokom a dúfať, že dosiahnete podobné výsledky. Povedie vás to k sklamaniu, vyhoretiu a presvedčeniu, že sieť nefunguje.

     

    Ukočírovať zastúpenie svojho biznisu na sieti, schopnosť spracovávať objednávky a komunikovať konverzne si vyžaduje stratégiu a efektívne nástroje. Oboje vám predstavím na offline školení v Meridiana Bojnice už 23.6.2022. Mimochodom, už o pár dní končí uvádzacia cena €129.00 (€189.00)- kupujte váš lístok už dnes tu: https://tamaragoncarova.sk/produkt/event/

    Instagram sa uberá smerom vertikálneho videa a vizuálov na celú obrazovku smartfónu, nižšej preferencie statických fotiek či textov ako reakciu na meniace sa preferencie užívateľov skupiny Meta. TikTok sa stal trendsetterom a Instagram len dobieha trendy, ktoré táto relatívne mladá sieť udáva.

Foto: Michaela Vojtková

18. Instagram testuje obmedzenie ukážok stories účtov, ktoré sledujete. Ak sa tento test ujme, nebude dávať zmysel robiť viac ako 3-4 story denne, pretože sa v náhľade zobrazia len prvé 2-3 a potom si užívateľ Instagramu musí kliknúť „show all- ukázať všetky“. Interakčnému hľadisku to vôbec nepomôže a o konzistencii dosahov stories ani nemôže byť reči.

19. Adam Mosseri vo svojom TED prejave povedal o posune moci smerom k tvorcom a vďaka NFT takto môžu tvorcovia napriamo speňažovať svoje umenie či činnosť. Prejav si pozriete tu: https://www.instagram.com/p/CdqruYSg5X3/

Ako bude NFT vyzerať v profile tvorcu? Pripravila som pre vás ukážku tu: https://www.instagram.com/p/CdpeZ7mKZse 

 

Zaujímavosť: Podľa prieskumu Social Insider 5-7 hashtagov sú relevantné pre použitie pri postoch/reels stredne veľkých účtov pre udržanie vyhľadateľnosti vašich postov a kategorizáciu. Celý článok aj s grafmi si môžete pozrieť tu: https://www.socialinsider.io/blog/instagram-hashtags-dont-affect-post-views/

 

Nezabúdajte sledovať instaranajky live v utorok o 8:00

Ak ste si ešte nepozreli workshop zadarmo “Klienti z Instagramu” klik sem a užívajte si štart jari: https://tamaragoncarova.sk/klienti-z-instagramu/

Videolekcia zadarmo

 

 

 

 

 

 

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.