Novinky sociálnych sietí leto 2023: Čo nového prichádza do online sveta!

od | júl 25, 2023 | Novinky | 0 komentárov

  • Revolučná zmena Twitteru: Vlajkový symbol mení tvar! Užívatelia siete sa lúčia s modrým vtákom v logu- sociálna sieť sa mení na ‘X’. Elon Musk, majiteľ Twitteru, oficiálne zmenil slávne logo spoločnosti na “X” v rámci rozsiahleho rebrandingu. Musk, ktorý platformu kúpil za 44 miliárd dolárov koncom minulého roka, napísal v nedeľu príspevok, že spoločnosť sa čoskoro “rozlúči s Twitter značkou a postupne aj so všetkými vtákmi.” Od pondelka doména X.com presmerováva používateľov na úvodnú stránku Twitteru, avšak Twitter.com zostáva tiež aktívna. Možno s ikonickým symbolom odídu tweetovania chtiví užívatelia, ale Elon chce mať super aplikáciu na typ čínskeho WeChatu, či s vami alebo bez vás. 
    Vlastne o nás nikdy ani nešlo…preto pozývam socials brať s nadhľadom a vyslovene na dosahovanie svojich strategických cieľov.

Zvyknime si, že sociálne siete sú len dynamickými nástrojmi a nepleťme do nich naše emócie. Namiesto toho ich využijeme na zlepšenie vlastnej komunikácie, vzťahov, networkingu, pomoc a zlepšenie tohto sveta a prinesieme kvalitný obsah a komunity online. 

elon musk twitter X

  • Meta Verified: Meta verifikovaný účet na Instagrame a Facebooku rozvírili vody Slovenských a Českých “internetov”. 

Pri mojej práci s klientmi, pri správe sociálnych sietí, budovaní stratégií predaja a reklamy sa veľmi často stretávam s ukradnutím účtu a online identity na sociálnych sieťach resp. hacknutím účtu s niekoľkomesačným overovacím procesom od spoločnosti Meta (Instagram, WhatsApp, Facebook a Threads). 

Horúcou novinkou je možnosť získať overený účet na Instagrame (s prepojením na váš osobný účet na sociálnej sieti Facebook) na Slovensku (Čechách) pre osobné značky a nemusíte byť verejne známou osobnosťou ani mediálnou celebritou. Už dnes si môžete o overenie požiadať!

Meta rozširuje prístup k balíčku predplatného Meta Verified, čím umožňuje platiacim používateľom po celom svete využívať jeho výhody. Cena za mesačné “predplatné” je 16,99 Eur a kedykoľvek ho môžete zrušiť (čím zrušíte aj modrú kvačku pri vašom mene).

Meta Verified poskytuje používateľom, ktorí si zaplatia za tento program, overenú modrú fajku na Facebooku alebo Instagrame. Zároveň umožňuje používateľom získať prístup k vyhradenému zákazníckemu servisu a ďalším praktickým funkciám.

Celým procesom som prešla a zhrnula v návodovom videu tu:

https://tamaragoncarova.sk/modra-kvacka-fajka-overenie-instagram-meta/

  • Instagram spúšťa nový a vylepšený proces spracovania reels cez šablóny. Tento proces umožní užívateľom vyhľadávať klipy v rôznych kategóriách.

Šablóny Reels slúžia na to, aby bolo pre užívateľov jednoduchšie vytvárať zaujímavé a pútavé videoklipy. Tieto šablóny sú založené na populárnych krátkych klipoch, ktoré sú v danom čase na platforme trendy.

Nový proces zlepší orientáciu v kategóriách, usporiadaných podľa odporúčaní, trendov a uložených klipov. Centralizovanejšia knižnica šablón vám umožní ľahšie identifikovať kľúčové trendy a formáty a vytvárať tak efektívnejšie videá.

Nový prehliadač bude k dispozícii v rámci procesu vytvárania Reels. Nájdete ho v existujúcich možnostiach galérie obrázkov a po kliknutí na ikonu fotoaparátu v záložke Reels.

Keď vytvoríte Reel zo šablóny, automaticky sa pridá zvuk, počet klipov, dĺžka klipov a AR efekty. V nasledujúcich týždňoch bude Instagram automaticky pridávať aj text a prechody, ktoré sú použité v pôvodnom videu. Tieto detaily bude možné plne prispôsobiť.

TOTO JE MEGA!!!

V júli som si zvolila Full Reels stratégiu na svojom Instaúčte Instaranajky, čiže som publikovala 4 týždne len Reels (20 ks) a jedno z nich mi prinieslo 1200 nových followerov a 130 000 pozretí ZADARMO! Pozrite si ako…

  • Meta zverejnila nový prehľad o tom, ako fungujú rôzne algoritmy ich feedu a ako využívajú pokročilé systémy umelej inteligencie na priradenie správneho obsahu užívateľom, ktorí majú oň záujem. Tieto informácie vám môžu pomôcť pri plánovaní obsahu a oslovení publika na Facebooku a Instagrame.

Meta pravidelne zdieľa prehľady svojich algoritmov, aby vysvetlila, prečo ľudia vo svojom feede vidia to, čo vidia. Fungovanie algoritmov sa však neustále mení, preto Meta vydala aktuálne informácie o tom, ktoré aspekty zohľadňuje v súčasnosti. Funguje tak, že systémy AI Mety predikujú, ako hodnotný môže byť pre užívateľa daný obsah. Napríklad zdieľanie príspevku je častým ukazovateľom toho, že vás daný príspevok zaujal, a je teda pravdepodobné, že ho budete aj zdieľať. Na základe týchto predikcie vám bude Meta takýto obsah zobrazovať skôr.

To však samo o sebe nestačí. Aby sa Meta čo najviac priblížila správnemu obsahu, používa kombináciu rôznych predikcií, vrátane tých, ktoré sú založené na správaní a spätnej väzbe užívateľov.

Po novom zohľadňuje tieto základné aspekty:

odkiaľ príspevok pochádza – ako často sa užívateľ s profilom alebo osobou stretáva,
kedy bol príspevok zverejnený – čas zverejnenia a počiatočná reakcia na príspevok,
aká je pravdepodobnosť, že vyvolá zapojenie – systém sa snaží čo najlepšie oprieť o špecifické správanie jednotlivých užívateľov, vrátane pravdepodobnosti komentovania alebo zdieľania.
Začlenenie umelej inteligencie pomáha Mete zdvojnásobiť tieto základné prvky, ktoré v ideálnom prípade optimalizujú užívateľský zážitok pre každého jednotlivca v reálnom čase.

Viac informácií nájdete v oficiálnom zdroji: https://about.fb.com/news/2023/06/how-ai-ranks-content-on-facebook-and-instagram/

ZRUŠENIE OBCHODU NA INSTAGRAME/FACEBOOKU

Na začiatku roku 2023 bola spoločnosti Meta udelená pokuta vo výške 390 miliónov dolárov od írskeho komisára na ochranu osobných údajov. Dôvodom pre uloženie pokuty bola skutočnosť, že Meta používala zmluvný právny základ na zasielanie reklám používateľom na základe ich online aktivity, čo je v rozpore so zákonmi EÚ.
Wall Street Journal reagoval, že spoločnosť Meta sprístupní Európanom novú možnosť odhlásenia sa z niektorých vysoko personalizovaných reklám. Namiesto toho by mali užívatelia vidieť iba platené príspevky, ktoré budú založené na širokých kategóriách, čo znamená, že vás reklama nebude zaujímať, lebo nie je šitá pre vás.
Meta 27. apríla 2023 oznámila, že zdvojnásobuje svoje úsilie zabezpečiť, aby reklamné nástroje boli čo najvýkonnejšie vďaka automatizácii s využitím umelej inteligencie a nových produktov a nástrojov, ktoré pomáhajú doručiť správnu reklamu správnym ľuďom v správny čas.
Pre firmy na Slovensku (aj v EU regióne) to znamená, že sa Meta sústredí na kampane Advantage+ nákupné kampanekampane v správach (Messenger, DM a WhatsApp) a reels, ktoré prinášajú najvyšší výkon a ROI a poskytujú zákazníkom najviac personalizovaný zážitok.
Od 10. augusta 2023 budú k dispozícii niektoré dôležité zmeny v obchodných nástrojoch:
Obchody na Facebooku a Instagrame už nebudú prístupné (odteraz firmy nebudú môcť hostiť obchod na svojej stránke na Facebooku alebo na svojom účte na Instagrame, pokiaľ obchod nemá aktivovanú službu Checkout with Facebook alebo Instagram v USA);
-Firmy bez sprístupneného obchodu už nebudú môcť používať určité funkcie súvisiace s obchodmi, vrátane označovania produktov (v príspevkoch, reels alebo stories) a vytvárania nových vlastných / podobných publík odvodených od ľudí, ktorí navštívili váš obchod;
-Na Instagrame budú reklamy s produktovými štítkami aj naďalej k dispozícii ako riešenie, ktoré umožní novým a existujúcim zákazníkom objavovať vaše produkty na veľkú škálu prostredníctvom aktualizovanej stránky s detailmi o produkte, ktorá nevyžaduje obchod na Facebooku ani Instagrame;
-Od tohto leta sa bude pre používateľov z EHP, Spojeného kráľovstva alebo Švajčiarska obchodné prostredie Shops viac zameriavať na podporu objavovania produktov prostredníctvom stránok s podrobnosťami o produkte, označovaním produktov v organických príspevkoch, reklamami s označenými produktmi a konverziou na webovej stránke firmy.
Niektoré funkcie, ako napríklad Storefront, Wishlist a Collections, už nebudú k dispozícii pre zákazníkov obchodov na našom trhu, aby sa podporilo toto nové zjednodušené a optimalizované používateľské prostredie
  • Nová appka Threads (Meta) ešte v EU nie je schválená

Riaditeľ Instagramu, Adam Mosseri, uviedol, že pravdepodobne bude trvať ‘veľa mesiacov’, kým bude táto aplikácia dostupná v EU regióne. Threads boli zavedené takmer všade okrem Európy, kvôli rozširujúcim sa požiadavkám zákona o digitálnych trhoch (DMA) EÚ, ktorý je navrhnutý na ochranu súkromia používateľov a poskytovanie kontroly nad používaním údajov a zároveň obmedzuje monopolné správanie tech gigantov.

DMA sa špecificky zameriava na veľké korporácie, ktoré majú nadmerne veľký vplyv na to, ako používatelia pristupujú k aplikáciám a iným pripojovacím procesom. Hlavným cieľom tohto zákona je zabrániť spoločnostiam Google a Apple v zneužívaní svojej trhovej sily na uprednostňovanie vlastných produktov (čo mimochodom spoločnosť Meta snaží využiť na založenie svojho vlastného obchodu s aplikáciami v regióne). V tomto kontexte sa to však vzťahuje aj na spoločnosť Meta, pretože Threads je v podstate odvodená z aplikácie Instagram.

Ak vás zaujímajú ďalšie novinky ohľadne sociálnych sietí:

– čítajte newsletter

– čítajte BLOG – najnovší článok o Barbie a marketingovej stratégii Matellu ste čítali?

Ak nie, klik sem: https://tamaragoncarova.sk/blog/

Ak nie ste Mattel a nespolupracujete s WarnerBros, potom nemôžete cieliť na všetkých a všetci nemôžu byť vašimi klientmi/zákazníkmi. Potrebujete úzky segment klienta a nepriebojnú stratégiu.

Velikán vám môže poslúžiť na inšpiráciu a poučenie sa, čo všetko je marketing.

Ak potrebujete láskavého sprievodcu do sveta marketingu a vaše sociálne siete, už v septembri robím online naživo školenie STORYSELLING pridajte sa už 6.11.2023!

TAMI

Mgr. Tamara Rogožníková Gončarova, PhD.

O TAMI

Služby

Spolupráca

 

KONTAKT

Marketrix s.r.o. 

Budatínska 3687/10, 851 06  Bratislava

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.