Čo robiť ak máte zablokovaný účet na Instagrame/ Facebooku
Otvoríte Instagram ako vždy a vyhodí vám oznam typu „účet neexistuje“ alebo „ porušili ste pravidla a účet je blokovaný“ resp. „your account was temporarily locked“ nevidíte nič na obrazovke. Praktické odporúčania z mojej marketérskej praxe som zhrnula tu (prosím, rešpektujte to, že neasistujem s obnovou účtu, nepatrím k technickej podpore Instagramu /Facebooku).
Som TAMI, marketér a venujem sa konzultáciám stratégií komunikácie na sociálnych sieťach a marketingu na sociálnych sieťach pre firmy, tvorcov a osobnosti. Napriek tomu chcem pomôcť s tým, čo už mám odskúšané, takže čítajte ďalej.
Bližšie sa môžeme zoznámiť tu:
TIPY Z PRAXE MARKETÉRKY PRE SOCIÁLNE SIETE
Instagram vás upozorní , že váš účet bol prelomený. Tento prípad sa stáva, ak zdieľate prístup alebo sa prihlasujte do vášho Instagramového účtu súčasne z dvoch zariadení. V nasledovnom kroku overíte váš účet a zmeníte prístupové heslo.
Prevencia ušetrí bolesti hlavy a starosti s odblokovaním účtov či záchrane peňazí z platobnej karty.
1. PREVENCIA
– PHISHING
Neklikajte na webové odkazy, ktoré „akože vám posiela Instagram“ do správy (DM/Messenger/WhatsApp) s postulátom, že za porušenie autorských práv resp. že váš účet je prelomený. Instagram vás nikdy nekontaktuje do správy s linkom. Volá sa to phishing a neklikajte na odkazy a nezadávajte vaše prihlasovacie údaje do siete, ak nepoznáte zdroj.
–PRAVIDLÁ
Prečítajte si pravidlá komunity a fungovania na Facebooku/Instagrame – áno aj MLM či CBD vrátane finančných schém či tabakovo-alko výrobkov čí online práce z domu, resp. témy rýchleho zbohatnutia či chudnutia majú sťažené fungovanie na sociálnych sieťach, kde sa nachádzajú aj maloletí. Čítajte (lebo pri inštalácii appky ste s nimi súhlasili). Viac : https://help.instagram.com/477434105621119 alebo podmienky využívania Instagram/Facebook https://help.instagram.com/581066165581870
Ak ste porušili pravidlá a deaktivovali vám účet a vy ste si istí, že ste pravidlá neporušovali, kliknite si sem: https://help.instagram.com/contact/1652567838289083 a odvolajte sa.
– DVOJFAKTOROVÉ OVERENIE
Uistite sa, že máte komplikované heslo do účtu, ktoré poznáte iba vy a často ho meníte. Zapnite si v nastaveniach účtu dvojfaktorové overenie (aktuálny telefón a email, ku ktorým máte prístup). Ak vám niekto účet na Instagrame/Facebooku spravuje, nech tak vykonáva cez Business Suite/Managera/Creator Studio od Facebooku. Týmto ľuďom nedávajte práva adminov a nedávajte im práve spustenia reklamných kampaní (aby čo najmenej ciest viedlo k údajom o platobnej karte uloženej v časti Billing- fakturácia v Business manageri).
Zapnite si v Business manageri (BM) nutnosť 2-faktorového zabezpečenia (2FA) pre správcov (toto zabezpečí, že akýkoľvek nový počítač sa po prihlásení do vášho účtu bude musieť autentifikovať aj cez “svoj” mobil overovacím kódom – tým ochránite účet pred nezodpovednými správcami).
Videonávod: https://vimeo.com/468303859/a9a578c0ff
– Odsledujte si v appke Instagram
Nastavenia- Súkromie- Login activity (posledné pripojenia)- spoznávanie miesta v popise a na mape? Boli ste to vy? Ak nie, meňte heslo.
Nastavenia- Súkromie- Apps a Websites– pozrite si aké appky majú prístup do vášho Instagramu, ak ich už nevyužívate, dajte ich odstrániť. Ak pochybujete o ich bezpečnosti (čiže sú ZADARMO), okamžite ich odpojte od Instagramu/Facebooku- obchodujú s vašimi údajmi aj heslami.
Nastavenia- Súkromie- Security Checkup– máte odporúčania pre zabezpečenie účtu, prejdite si ich (heslo, email, tel., dvojfaktorovka).
OVERENIE TOTOŽNOSTI
ÁNO pre overenie vašej identity môže Facebook podpora od vás vyžiadať foto občianskeho a zašle vám kód, s ktorým sa odfotíte (ako väzeň) a pošlete podpore. Požiada vás o to vyslovene EMAILOM!!! Netelefonuje, nechatuje, nepíše správy.
„Fotografia, ktorú nám pošlete, musí spĺňať tieto náležitosti:
– musí na nej byť kód uvedený vyššie, ručne napísaný na čistom hárku papiera, a za ním musí nasledovať vaše celé meno a používateľské meno,
– musí na nej byť vidieť vaša ruka držiaca hárok papiera a aj celá vaša tvár,
– fotka musí byť primerane svetlá, a nie príliš malá, tmavá ani neostrá,
– musí byť k vašej odpovedi priložená ako súbor vo formáte JPEG.
Majte na pamäti, že aj v prípade, že tento účet neobsahuje žiadne fotky, na ktorých ste alebo sa používa na reprezentovanie niekoho alebo niečoho iného, nebudeme vám môcť pomôcť, kým nedostaneme fotografiu spĺňajúcu tieto kritériá.
Ďakujeme.
Tím Instagramu “
Preto sa postarajte o to, aby ste:
-Mali v medzi príspevkami fotky, kde sa nachádzate vy– aby ste mohli dokázať, že je to váš účet;
– Poznajte názov vášho účtu a číslo reklamného účtu v Správcovi reklám/Business Managera;
-Zaplaťte si reklamu aspoň v hodnote 100 Eur, aby ste mohli kontaktovať chat podpory v prípade problémov;
– Zvoľte si paypal, ako zdroj platenia za reklamu;
2. RIEŠENIE TECHNICKÝCH PROBLÉMOV
Ak sa do účtu viete dostať, tak technické problémy riešte priamo cez Nastavenia- Pomoc (help)- Nahlásiť problém.
Ak sa do účtu neviete dostať:
FORMULÁR
https://help.instagram.com/contact/1652567838289083
Obnovíte si účet cez formulár. Pripájajte sa cez wifi v krajine, kde ste účet založili. Ak účet je podnikateľský, pripravte si faktúry, ktoré ste platili Facebooku za reklamy. Pripravte si údaje: vlastník Instagramového účtu , používateľské meno bez @ , kontaktný email ,krajina z ktorej píšete. Počkáte na emaily od Facebooku a pošlete dôkaz s fotkou ako je to popísané vyššie.
PODPORA
https://business.facebook.com/business/help/support
Ak ste si platili reklamu, ste partnerom Facebooku a máte nárok na chat podporu- naživo dostať človeka. Nemusíte čakať na email a viete riešiť v angličtine real time problém.
Kliknete na možnosť Get Support / Získať podporu a otvorí sa vám drobné okno pre chat.
Vyplníte údaje vo formulári ohľadom vášho Instagramového účtu. Budete potrebovať AD account ID (číslo vášho reklamného účtu). Číslo nájdete pod webovým rozhraním https://business.facebook.com/ v Business manageri.
Zakliknete „Instagram“, popíšete problém a odošlete. Vo väčšine prípadov sa ku komunikácii s podporou dostanete na messenger.
3. ČO ROBIŤ, AK MI HACKNÚ INSTAGRAM
Pamätať na prevenciu a byť obozretný/á.
Či už používate Instagram alebo Facebooku pre cielenú reklamu, stretnete sa so správcom reklám/ads managerom resp. business managerom. Hacknutie správcu reklám/ads managera pre útočníka znamená prístup k financiám (platobnej karte).
Môže sa to stať ako následok nezabezpečeného profilu admina na FB/IG, pochybenie pri kliknutí na link v správe či emaili “phishing” či stanovenie ľahko prelomiteľného hesla.
Priebeh:
– Príde vám správy, že ste porušili autorské práva resp. potrebujete si overiť heslo s linkom z pofiderného účtu či emailu- phishing a vy kliknete na link a zadáte svoje heslo na Instagram/Facebook;
– Hacker zmení pristupové heslá do účtu aj email či tel. kontakty (vy sa už do účtu neviete dostať);
– Hacker sa dostane do reklamného účtu, obmedzí vám práva, vás zmaže ako admina a zmení email (nemáte prístup ani do FB fanpage, ani reklamného účtu);
– Hacker začne od vášho mena a účtu vytvárať reklamy s obrovským rozpočtom/deň (kým si to všimnete, pár tisíc Eur môže minúť a všimnete si to podľa stiahnutí financií z karty);
AKCIA Z VAŠEJ STRANY
Pokiaľ máte ešte prístup do účtu:
- Zistite, ktorý užívateľ/správca reklamného účtu danú reklamu vytvoril cez históriu zmien danej reklamy (ikonka ciferníka);
- Okamžite daného užívateľa vyhoďte;
- Skontrolujte takisto všetko na úrovni stránky, reklamného účtu, pripojených partnerov do účtu;
- Zmeňte si heslo do FB a oznámte zmenu ostatným správcom;
- Dajte si v banke ihneď zablokovať kartu;
Pokiaľ už nemáte prístup k účtu:
- Volajte do banky a blokujte kartu, ktorá je uvedená v správcovi reklám (z nej odchádzajú platby);
- Zmeňte heslo do Facebooku/Instagramu/Google atd´.
- Kontaktujte podporu Facebooku:
Aby nepovažovali vašu aktivitu za vašu vlastnú, neblokovali, dali prístup a refundovali financie.
– Kontaktujte support výhradne cez online chat na stránke
https://www.facebook.com/business/help
– Pripravte si potrebné údaje a to je ID Business managera, ktorý nájdete v Nastaveniach firmy -> Business info a ID reklamného účtu, ktorý nájdete v hlavičke správcu reklám, alebo vo výpise spustenia reklamy/fakturácie ktorý vám chodí do emailu.
– Kontaktujte podporu cez chat. Už tu musíte zadať ID účtu, inak vás nepustí formulár do chatu. Na spojenie s operátorom môžete čakať aj 15-20 minúť.
– Chat je v angličtine, takže treba po anglicky vysvetliť podpore, čo sa stalo, nadiktovať im ID účtu a popísať, že vám bola stiahnutá čiastka/alebo že bol pokus o stiahnutie. Veľmi dôležité je popísať, že čo požadujete, napr.:
Obnova prístupu k účtu/stránke/BM;
Vrátenie peňazí;
Odstránenie útočníka…atď., inak vám urobia len časť z toho (napr. nevrátia peniaze)
Prípad zaevidujú pod číslom x, ktoré si pre istotu odpíšte.
-Následne im dajte email, na ktorom vás môžu kontaktovať. Tento email MUSÍ byť súčasťou správcu reklám alebo businessu, inak sa s vami odmietnu následne baviť a ticket okamžite uzavrú.
– Do 2-3 dní vám príde vyrozumenie, obnovia vám prístup a vrátia peniaze na účet / vyrovnajú stav na účte.
4. EMAILOVÉ KONTAKTY NA PODPORU
disabled@facebook.com
– ak požiadate o obnovenie svojho profilu, hacknutý profil, reset hesla, problémy s prihlásením a problémy so stránkou
appeals@facebook.com
-pre žiadosti o opätovné skontrolovanie zakázaného obsahu, reklám, katalógových položiek alebo aj zamknutého reklamného účtu
support@facebook.com
-základná podpora – buďte veľmi podrobní v popise svojho problému
platformcs@support.facebook.com
-je špeciálna adresa pre e-maily súvisiace s finančnými problémami, ako duplicitné stiahnutie platby za reklamy
abuse@facebook.com
-ak niekto zneužíva vaše meno, firemné alebo obsah
Emaily musia byť v angličtine s cieľom zvýšiť šancu na odpoveď, ktorá nie je „automatická“ a tiež získať odpoveď rýchlejšie, e-mail píšte stručne a štruktúrovane. Odporúčam použiť aj snímky obrazovky PC alebo telefónu.
Predtým si prepnite jazyk rozhrania Facebooku na angličtinu.
Páčil sa vám tento článok, prosím, podeľte sa s kamarátmi v emaili či na sociálnych sieťach.
Pre viac tipov, noviniek sledujte Instaranajky https://www.instagram.com/instaranajky/
ODOBERAJTE EMAILY A NOVINKY OD TAMI TU: