Máte zablokovaný hacknutý účet na Instagrame Facebooku? Čítajte

od | apr 14, 2022 | Novinky | 0 komentárov

Čo robiť ak máte zablokovaný účet na Instagrame/ Facebooku

Otvoríte Instagram ako vždy a vyhodí vám oznam typu „účet neexistuje“ alebo „ porušili ste pravidla a účet je blokovaný“ resp. „your account was temporarily locked“ nevidíte nič na obrazovke. Praktické odporúčania z mojej marketérskej praxe som zhrnula tu (prosím, rešpektujte to, že neasistujem s obnovou účtu, nepatrím k technickej podpore Instagramu /Facebooku).

Som TAMI, marketér a venujem sa konzultáciám stratégií komunikácie na sociálnych sieťach a marketingu na sociálnych sieťach pre firmy, tvorcov a osobnosti. Napriek tomu chcem pomôcť s tým, čo už mám odskúšané, takže čítajte ďalej.

Bližšie sa môžeme zoznámiť tu:

www.tamaragoncarova.sk

 

TIPY Z PRAXE MARKETÉRKY PRE SOCIÁLNE SIETE

Instagram vás upozorní , že váš účet bol prelomený. Tento prípad sa stáva, ak zdieľate prístup alebo sa prihlasujte do vášho Instagramového účtu súčasne z dvoch zariadení. V nasledovnom kroku overíte váš účet a zmeníte prístupové heslo.

Prevencia ušetrí bolesti hlavy a starosti s odblokovaním účtov či záchrane peňazí z platobnej karty.

1. PREVENCIA

PHISHING

Neklikajte na webové odkazy, ktoré „akože vám posiela Instagram“ do správy (DM/Messenger/WhatsApp) s postulátom, že za porušenie autorských práv resp. že váš účet je prelomený. Instagram vás nikdy nekontaktuje do správy s linkom. Volá sa to phishing a neklikajte na odkazy a nezadávajte vaše prihlasovacie údaje do siete, ak nepoznáte zdroj.

 

PRAVIDLÁ

Prečítajte si pravidlá komunity a fungovania na Facebooku/Instagrame – áno aj MLM či CBD vrátane finančných schém či tabakovo-alko výrobkov čí online práce z domu, resp. témy rýchleho zbohatnutia či chudnutia majú sťažené fungovanie na sociálnych sieťach, kde sa nachádzajú aj maloletí. Čítajte (lebo pri inštalácii appky ste s nimi súhlasili). Viac : https://help.instagram.com/477434105621119 alebo podmienky využívania Instagram/Facebook https://help.instagram.com/581066165581870

 

Ak ste porušili pravidlá a deaktivovali vám účet a vy ste si istí, že ste pravidlá neporušovali,  kliknite si sem: https://help.instagram.com/contact/1652567838289083 a odvolajte sa.

DVOJFAKTOROVÉ OVERENIE

Uistite sa, že máte komplikované heslo do účtu, ktoré poznáte iba vy a často ho meníte. Zapnite si v nastaveniach účtu dvojfaktorové overenie (aktuálny telefón a email, ku ktorým máte prístup). Ak vám niekto účet na Instagrame/Facebooku spravuje, nech tak vykonáva cez Business Suite/Managera/Creator Studio od Facebooku. Týmto ľuďom nedávajte práva adminov a nedávajte im práve spustenia reklamných kampaní (aby čo najmenej ciest viedlo k údajom o platobnej karte uloženej v časti Billing- fakturácia v Business manageri).

Zapnite si v Business manageri (BM) nutnosť 2-faktorového zabezpečenia (2FA) pre správcov (toto zabezpečí, že akýkoľvek nový počítač sa po prihlásení do vášho účtu bude musieť autentifikovať aj cez „svoj“ mobil overovacím kódom – tým ochránite účet  pred nezodpovednými správcami).

Videonávod: https://vimeo.com/468303859/a9a578c0ff

Odsledujte si v appke Instagram

Nastavenia- Súkromie- Login activity (posledné pripojenia)- spoznávanie miesta v popise a na mape? Boli ste to vy? Ak nie, meňte heslo.

Nastavenia- Súkromie- Apps a Websites– pozrite si aké appky majú prístup do vášho Instagramu, ak ich už nevyužívate, dajte ich odstrániť. Ak pochybujete o ich bezpečnosti (čiže sú ZADARMO), okamžite ich odpojte od Instagramu/Facebooku- obchodujú s vašimi údajmi aj heslami.

Nastavenia- Súkromie- Security Checkup– máte odporúčania pre zabezpečenie účtu, prejdite si ich (heslo, email, tel., dvojfaktorovka).

 

OVERENIE TOTOŽNOSTI

ÁNO pre overenie vašej identity môže Facebook podpora od vás vyžiadať foto občianskeho a zašle vám kód, s ktorým sa odfotíte (ako väzeň) a pošlete podpore. Požiada vás o to vyslovene EMAILOM!!! Netelefonuje, nechatuje, nepíše správy.

„Fotografia, ktorú nám pošlete, musí spĺňať tieto náležitosti:

– musí na nej byť kód uvedený vyššie, ručne napísaný na čistom hárku papiera, a za ním musí     nasledovať vaše celé meno a používateľské meno,

– musí na nej byť vidieť vaša ruka držiaca hárok papiera a aj celá vaša tvár,

– fotka musí byť primerane svetlá, a nie príliš malá, tmavá ani neostrá,

– musí byť k vašej odpovedi priložená ako súbor vo formáte JPEG.

Majte na pamäti, že aj v prípade, že tento účet neobsahuje žiadne fotky, na ktorých ste alebo sa používa na reprezentovanie niekoho alebo niečoho iného, nebudeme vám môcť pomôcť, kým nedostaneme fotografiu spĺňajúcu tieto kritériá.

Ďakujeme.

Tím Instagramu “

Preto sa postarajte o to, aby ste:

-Mali v medzi príspevkami fotky, kde sa nachádzate vy– aby ste mohli dokázať, že je to váš účet;

– Poznajte názov vášho účtučíslo reklamného účtu v Správcovi reklám/Business Managera;

-Zaplaťte si reklamu aspoň v hodnote 100 Eur, aby ste mohli kontaktovať chat podpory v prípade problémov;

– Zvoľte si paypal, ako zdroj platenia za reklamu;

 

2. RIEŠENIE TECHNICKÝCH PROBLÉMOV

Ak sa do účtu viete dostať, tak technické problémy riešte priamo cez Nastavenia- Pomoc (help)- Nahlásiť problém.

Ak sa do účtu neviete dostať:

FORMULÁR

https://help.instagram.com/contact/1652567838289083

Obnovíte si účet cez formulár. Pripájajte sa cez wifi v krajine, kde ste účet založili. Ak účet je podnikateľský, pripravte si faktúry, ktoré ste platili Facebooku za reklamy. Pripravte si údaje: vlastník Instagramového účtu , používateľské meno bez @ , kontaktný email ,krajina z ktorej píšete. Počkáte na emaily od Facebooku a pošlete dôkaz s fotkou ako je to popísané vyššie.

PODPORA

https://business.facebook.com/business/help/support

Ak ste si platili reklamu, ste partnerom Facebooku a máte nárok na chat podporu- naživo dostať človeka. Nemusíte čakať na email a viete riešiť v angličtine real time problém.

Kliknete na možnosť Get Support / Získať podporu a otvorí sa vám drobné okno pre chat.

Vyplníte údaje vo formulári ohľadom vášho Instagramového účtu. Budete potrebovať AD account ID (číslo vášho reklamného účtu). Číslo nájdete pod webovým rozhraním https://business.facebook.com/  v Business manageri.

Zakliknete „Instagram“, popíšete problém a odošlete. Vo väčšine prípadov sa ku komunikácii s podporou dostanete na messenger.

 

3. ČO ROBIŤ, AK MI HACKNÚ INSTAGRAM

Pamätať na prevenciu a byť obozretný/á.

Či už používate Instagram alebo Facebooku pre cielenú reklamu, stretnete sa so správcom reklám/ads managerom resp. business managerom. Hacknutie správcu reklám/ads managera pre útočníka znamená prístup k financiám (platobnej karte).

Môže sa to stať ako následok nezabezpečeného profilu admina na FB/IG, pochybenie pri kliknutí na link v správe či emaili „phishing“ či stanovenie ľahko prelomiteľného hesla.

Priebeh:

– Príde vám správy, že ste porušili autorské práva resp. potrebujete si overiť heslo s linkom z pofiderného účtu či emailu- phishing a vy kliknete na link a zadáte svoje heslo na Instagram/Facebook;

– Hacker zmení pristupové heslá do účtu aj email či tel. kontakty (vy sa už do účtu neviete dostať);

– Hacker sa dostane do reklamného účtu, obmedzí vám práva, vás zmaže ako admina a zmení email (nemáte prístup ani do FB fanpage, ani reklamného účtu);

– Hacker začne od vášho mena a účtu vytvárať reklamy s obrovským rozpočtom/deň (kým si to všimnete, pár tisíc Eur môže minúť a všimnete si to podľa stiahnutí financií z karty);

AKCIA Z VAŠEJ STRANY

Pokiaľ máte ešte prístup do účtu:

  1. Zistite, ktorý užívateľ/správca reklamného účtu danú reklamu vytvoril cez históriu zmien danej reklamy (ikonka ciferníka);
  2. Okamžite daného užívateľa vyhoďte;
  3. Skontrolujte takisto všetko na úrovni stránky, reklamného účtu, pripojených partnerov do účtu;
  4. Zmeňte si heslo do FB a oznámte zmenu ostatným správcom;
  5. Dajte si v banke ihneď zablokovať kartu;

 

Pokiaľ už nemáte prístup k účtu:

  1. Volajte do banky a blokujte kartu, ktorá je uvedená v správcovi reklám (z nej odchádzajú platby);
  2. Zmeňte heslo do Facebooku/Instagramu/Google atd´.
  3. Kontaktujte podporu Facebooku:

Aby nepovažovali vašu aktivitu za vašu vlastnú, neblokovali, dali prístup a refundovali financie.

– Kontaktujte support výhradne cez online chat na stránke

https://www.facebook.com/business/help

– Pripravte si potrebné údaje a to je ID Business managera, ktorý nájdete v Nastaveniach firmy -> Business info a ID reklamného účtu, ktorý nájdete v hlavičke správcu reklám, alebo vo výpise spustenia reklamy/fakturácie ktorý vám chodí do emailu.

– Kontaktujte podporu cez chat. Už tu musíte zadať ID účtu, inak vás nepustí formulár do chatu. Na spojenie s operátorom môžete čakať aj 15-20 minúť.

– Chat je v angličtine, takže treba po anglicky vysvetliť podpore, čo sa stalo, nadiktovať im ID účtu a popísať, že vám bola stiahnutá čiastka/alebo že bol pokus o stiahnutie. Veľmi dôležité je popísať, že čo požadujete, napr.:

Obnova prístupu k účtu/stránke/BM;

Vrátenie peňazí;

Odstránenie útočníka…atď., inak vám urobia len časť z toho (napr. nevrátia peniaze)

Prípad zaevidujú pod číslom x, ktoré si pre istotu odpíšte.

-Následne im dajte email, na ktorom vás môžu kontaktovať. Tento email MUSÍ byť súčasťou správcu reklám alebo businessu, inak sa s vami odmietnu následne baviť a ticket okamžite uzavrú.

– Do 2-3 dní vám príde vyrozumenie, obnovia vám prístup a vrátia peniaze na účet / vyrovnajú stav na účte.

 

4. EMAILOVÉ KONTAKTY NA PODPORU

disabled@facebook.com

– ak požiadate o obnovenie svojho profilu, hacknutý profil, reset hesla, problémy s  prihlásením a problémy so stránkou

 

appeals@facebook.com

-pre žiadosti o opätovné skontrolovanie zakázaného obsahu, reklám, katalógových položiek alebo aj zamknutého reklamného účtu

 

support@facebook.com

-základná podpora – buďte veľmi podrobní v popise svojho problému

 

platformcs@support.facebook.com

-je špeciálna adresa pre e-maily súvisiace s finančnými problémami, ako duplicitné stiahnutie platby za reklamy

 

abuse@facebook.com

-ak niekto zneužíva vaše meno, firemné alebo obsah

Emaily musia byť v angličtine s cieľom zvýšiť šancu na odpoveď, ktorá nie je „automatická“ a tiež získať odpoveď rýchlejšie, e-mail píšte stručne a štruktúrovane. Odporúčam použiť aj snímky obrazovky PC alebo telefónu.

Predtým si prepnite jazyk rozhrania Facebooku na angličtinu.

 

Páčil sa vám tento článok, prosím, podeľte sa s kamarátmi v emaili či na sociálnych sieťach.

Pre viac tipov, noviniek sledujte Instaranajky https://www.instagram.com/instaranajky/

 

ODOBERAJTE EMAILY A NOVINKY OD TAMI TU:

 

Prihlásiť sa na odber noviniek

KONTAKT

Tel. a WhatsApp:

SOCIALS

LinkedIn

YouTube:

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.