Zuzana Strausz Plačková na Instagrame- Analýza profilu @queen.plackova

od | apr 23, 2021 | Nezaradené | 0 komentárov

Zuzana Strausz Plačková (727,984k followerov s odhadovaným priemerným dosahom 55k-250k a priemerným ročným rastom účtu 21.9%) je slovenská podnikateľka a instainfluencerka. Vďaka svojráznosti a funkčnému mediálnemu avatarovi a selfbrandu „queen plačkova“ dokázala vyťažiť maximum financií a povedomia zo spoluprác so značkami, pri organizácií súťaží, affiliate, vývoji vlastných produktov, odpromovaní cudzích produktov či prevádzkovaní kaviarne, cez marketing, medializáciu, atd´. Pozrela som sa na účet Zuzany z marketérskeho pohľadu, čisto na výkonnosť pre zadávateľa reklamy a čísla, bez emocionálnosti či môjho osobného postoja. Dôvod? Zuzana obsadila prvú priečku spomedzi Instagram účtov na Slovensku (zdroj: hypeauditor.com) v prvej polovici roku 2021.

 

zdroj: hypeauditor.com

Zuzana patrí medzi early adopters Instagramu, ale aj novej sociálnej audiosiete Clubhouse. V BIO sa prezentuje ako „The Queen of every business, Money maker, Woman power: Žijem, aby som si každý deň plnila svoje sny, milovala svoju rodinu a riadila sa iba sebou“ a jediným príchodom do room na Clubhouse v januári 2021 získala 15,7k followerov.

Veľké plus: Zuzana dokonale pozná svojho cieľového followera na Instagrame, klienta na spoluprácu pri platených kampaniach a cieľového zákazníka svojich autorských produktov. Prispôsobuje mu rétoriku a triggers (spúšťače).

Mínus: Selekcia propagovaných produktov sa zužuje saturáciou influencerky reklamou na vlastné značky/produkty/merch/podujatia atd´. čiže dochádza k vyhoreniu publika a nadobudnutie nového na malom česko-slovenskom trhu nie je možné bez zapojenia iných mediálnych zdrojov- TV, novej sociálnej siete (TikTok/Clubhouse). Pre udržanie vysokej angažovanosti sú veľké súťaže s množstvom sponzorov povinnou jazdou niekoľkokrát mesačne, čo degraduje kvalitu užívateľov a výsledkov pre biznisy, ale podporuje konštantný rast followerov influencerky.

ANALÝZA

Analýza Instagramového profilu najkonverznejšej influencerky v od januára po apríl 2021 @queen.plackova

   

Zdroj: livedune.ru

  • + 3,179 followerov
  • 27,519 lajkov na post v priemere
  • 116 komentárov na post v priemere
  • +77 postov

Engagement rate – úroveň zapojenosti publika kolíše, ale je veľmi vysoké pre influencera s publikom nad 700k, t.j. 3.41%

Celkovo:

727,984 followers

2,118,982 likes

8,898 komentárov

250 postov

Rast followerov je plynulý a Engagement rate v mantineloch konverznosti profilu:

   

CENA

Kvín za posledný rok pribrala 130,7k sledovateľov s percentuálnym rastom účtu 34.9% bez zaznamenania massfollowingových aktivít, s miernym umelým „doliatím“ lajkov. Má jednu z najaktívnejších komunít v priestoroch slovenského Instagramu pri konštantnom ER (engagement rate) 2.84%. Interakcia je posilnená intenzívnou komunikáciou, travel-beauty životným štýlom, pravidelným organizovaním a promovaní súťaží typu „tag-to-win“  (podmienkou výhry je označenie iných účtov).

Množstvo noviniek Instagramu a social media sveta zdieľam na Instagramovom profile instaranajky a verím, že ho budete s pôžitkom sledovať.

Vzhľadom na výkon Zuzany ako influencera (dosah, zapojenie publika, počet followerov, autentickosť a kvalita účtu, kvalita followerov) má skvelú EMV kapitalizáciu 2,000–5,500 Eur. EMV (Earned Media Value) je v reklame štandardom pre meranie PR aktivít a influencerských marketingových kampaní. Poukazuje nato, koľko by vás stál rovnaký zásah publika, ak by ste si platili cielenú reklamnú kampaň.

V porovnaní s touto metrikou odhadovaná cena spolupráce so Zuzanou je nižšia:

Post 3,000–4,300 Eur

Story 800–1,500 Eur

Komplexný sprievodca pre influencerov a značky : https://tamaragoncarova.sk/produkt/instainfluencer/

INSTAINFLUENCER

OBSAH

Samozrejme Zuzana má vlastnú produkciu, ktorej robí masívne promo a predaje a spolupráce so značkami sú ojedinelé.

Najlajkovanejšie sú zábery z „pracovných ciest“ a najkomentovanejšie súťažné posty:

Posty podľa najvyššej zapojenosti publika:

Prevaha obsahu vo feed- fotky, len výnimočne galérie (pričom galérie prinášajú najvyššie interakcie). Celý rozruch, komunikácia, súťaže, predaje či promo sa dejú prevažne v stories (od 20-60 denne). Pomer jednotlivých formátov obsahu počas sledovaného obdobia (január.-apríl 2021).

Hashtagy vo feed na dosahovosť nevyužíva, takže sklamem tých, ktorí sa tešili, že sa priživia.

ČAS

A ak by ste chceli zadať reklamu Zuzanke, tak si pripravte zopár tisíc EUR a žiadajte posting v sobotu ráno medzi 8-9, je to top interaktívny čas pre publikum Queen Plačkovej.

Mnohé firmy ma žiadajú o pomoc pri výbere toho správneho influencera pre kampaň konkrétneho produktu či služby. Pýtate sa na „kvín“ neustále, tak som to zhrnula v tomto článku. Ak by vás zaujímal ľubovoľný iný influencer a chcete sa pozrieť na jeho analýzu, môžete využiť autorizovaný metrický nástroj www.livedune.com  Návody, ako s týmto analytickým nástrojom pracovať a jeho benefity zdieľam v uzatvorených instaranajkách pre podporovateľov projektu. Pridajte sa ešte dnes kliknutím sem: https://www.buymeacoffee.com/pozvanienakavu

 

Má nakúpených botov alebo cudzokrajných followers?

Podľa dostupných čísel 78% publika sú reálni ľudia a aktivita publika je viac než reálna a vysoká, priam závideniahodná.

V skratke: Zuzana je konverzný influencer, ktorý určitým firmám dokáže vypredať sklady. 

Disclaimer: Spolupráce a analýza influencera sú vysoko individualizované a nebrala som do úvahy ďalšie dôležité faktory, ktoré treba pred uzatvorením spolupráce firma-marketér-influencer zvážiť. Prejdenie si údajov je len ilustračné, aby som poukázala na dôležité čísla a parametre na reálnom príklade, ktorý viete odsledovať a je zo Slovenska.

Na analýzu boli využívané 2 analytické nástroje: HypeAuditor a LiveDune- oba autorizované Instagramom.

Analýzu Zuzany spred roka si môžete pozrieť tu:

https://tamaragoncarova.sk/zuzana-plackova-na-instagrame/

Dátum analýzy: apríl 2021

Zhrnutie: Počet followerov 727,984k pri stabilnom ER 3.79 % a priemerným dosahom 250k z Queen robí No. 1 v TOP 10 influencerov na Slovenskom Instagramovom poli podľa Hypeauditor.com. Počet Slovákov, ktorých vie Zuzana zasiahnuť je na úrovni 252.7K (35 %) a počet Čechov 159.3k (22 %).

Ak je vek vašej cieľovky medzi 18-24 rokov a preferuje záujmy ako winter sports, beauty, Cinema & Actors/actresses, fashion, fitness a yoga, travel, tourism a zapadá do hodnôt a konceptu vašej značky, potom má zmysel nad Zuzanou ako influencerom pouvažovať. Rozpočet na story/post od 1500-5000 Eur.

     

Aktuálne nachádzame tagovanie 13 značiek a ER pri reklamných postoch je 3,63 %, čo je pomerne vysoká angažovanosť propagačných publikácií. Tým, že Zuzana reklamu robí natívne cca 1-2x týždenne, nedráždi svojho followera a preto ju vníma „autenticky“ bez filtra.

Kedy zadať reklamu, aby ju videlo takmer 72k ľudí?

V sobotu ráno o 8:00. Čísla sú približne a vždy ich treba prekonzultovať s majiteľom účtu a porovnať si so štatistikami priamo na Instagramovom účte influencera a jeho pohľadom na vec.

Zuzana sa neostýcha zdieľať štatistiky verejne, preto sa vy neostýchajte pýtať si štatistiky oficiálne a spisovať dohodu o spolupráci.

 

Pomohla vám táto analýza?

E-sprievodca INSTAINFLUENCER je určený pre tých, ktorí chcete uspieť ako osobná značka, získavať popularitu ako influencer alebo si želáte spoluprácu s influencerom nastaviť samostatne. Pre viac informácií a objednávku kliknite sem: https://tamaragoncarova.sk/produkt/instainfluencer/

Instagram Influencer

Instainfluencer

TAMI

 

 

Páčia sa vám moje články? Tak zadajte svoj email nižšie a žiadne ďalšie články vám už neujdú.

NEWSLETTER

Ešte sekundu počkajte 

Ako bonus odo mňa získate tie najlepšie informácie zo sveta sociálnych sietí. Priamo do e-mailu. Nemusíte nikam chodiť.

Prvé novinky prídu čoskoro. Zostaňte v spojení.